Klacht Bax-Shop.nl: Bax-shop weigert product te leveren

NoidZ

Afgelopen januari heb ik bij Bax-shop een MPC X besteld voor een bedrag van destijds EU1.799. Het product zou in februari worden geleverd. Geen probleem.

Inmiddels zijn we 10 maanden verder en heb ik het product nog steeds niet ontvangen omdat deze volgens bax-shop telkens wordt uitgesteld door Akai. Desalniettemin hebben alle concurrenten het product gewoon al op voorraad. Sommigen zelfs al sinds afgelopen augustus!

Nu is het het geval dat het product dus destijds werd verkocht voor EU1.799. Inmiddels gaat deze over de toonbank voor EU2.199. Dat is dus best wel een verschil! Geld terug krijgen kan altijd via Bax-Shop alleen kan ik er nu niet hetzelfde product voor terug kopen. Alle andere concurrenten hebben hetzelfde probleem gehad, maar die leveren inmiddels gewoon.

Bax-Shop heeft al twee keer op een eerdere klacht via klachtenkompas gereageerd. Beide keren was het niet heel erg behulpzaam. De eerste keer moest ik nog maar even geduld hebben, en de andere keer kreeg ik te horen dat ze in onderhandeling waren met Akai. Dat is allemaal prima, maar ik heb iets bij BAX gekocht en niet bij Akai.

Als een product gewoon te leveren is, maar BAX dat niet wil doen omdat ze er nu ineens verlies op gaan draaien, is dat erg spijtig, maar dat is jullie probleem, niet die van je klanten. Een product constant uitstellen in de hoop dat klanten (die vaak net als ik al meerdere duizenden euro's bij jullie hebben uitgegeven) de pre-order maar afbreken vind ik geen chique move en zelfs een beetje een laffe tactiek.

Het product is per mail nu al 10 maal uitgesteld, maar BAX-Shop geeft dit ongeveer 1 op de 4 keer door per mail. Afgelopen weekend is het namelijk wederom met 3 weken uitgesteld zonder dit aan te geven aan de klanten die gewoon al betaald hebben voor dit product.

Ik vind het ook voornamelijk ook een beetje sneu voor de medewerkers bij BAX die hier mee moeten dealen. Zij hebben natuurlijk geen controle over deze bijzondere handelswijze van het bedrijf waarvoor zij werken. Desalniettemin heb ik besloten vanaf nu elke week (5 werkdagen) een klacht aan te maken totdat ik het product in huis heb of als ik een tegoedbon heb gekregen van een concurrent zodat ik deze daar zonder bijbetaling kan aanschaffen.

Voor de duidelijkheid;
- Ik hoef geen ander product (anders had ik dat wel gekocht)
- Ik wil mijn geld niet terug (Anders kan ik hetzelfde product nog steeds niet kopen)

Binnen 5 werkdagen alsnog de MPC X in huis óf een tegoedbon bij een concurrent zodat ik het daar kan aanschaffen zonder bijbetaling

Bax-Shop.nl
    Beste Boy,

We hebben inmiddels vaker contact met je gehad omtrent de levering van de AKAI MPC X. We gaan ervan uit dat alles inmiddels duidelijk is.

Mochten er nog vragen zijn, dan kun je natuurlijk altijd contact met ons opnemen.

Bax Music

NoidZ
Sorry Bax, maar jullie komen niet met een oplossing of een reden waarom het zo lang duurt. Wat is de reden? Is er overigens een reden waarom ik zojuist een betalingsverzoek heb gekregen van €1699?

Ook een klacht indienen over Bax-Shop.nl?