Klacht Bax-Shop.nl: Bax-shop wentelt de kosten van een zoekgeraakte zending van een aankoop volledig op de klant af.

Michael

Online aankoop van een Nord Stage 3 Compact keyboard met case gedaan twv €3100. Bestelling afgehaald op 26-8-2020. Bij opening doos bleek de piano gebruikt te zijn met vrij ernstige gebruikssporen. Zending bij Bax aangemeld voor retour. Retourzending werd geaccepteerd; online formulieren ingevuld. Terugbetaling werd gegaranderd. Op 2-sept is de zending thuis door DHL afgehaald (zendingsnr aanwezig). Zending bestond uit 2 delen; case (€78) en de piano. Na week wachten en geen terugbetaling bleek na contact met kantenservice dat alleen de case was gearriveerd bij Bax. De piano bleek zoekgeraakt in het proces tussen DHL en Bax.
Bax beloofde op 10-sept een onderzoek te starten naar de vermiste zending. Dat moeten zij doen bij DHL (als zgn key customer). In de dagen daarop heb ik diverse malen contact gehad met de Bax klantenservice over dit onderzoek. Zij hebben vragen gesteld en gegevens opgevraagd die ik heb geleverd. Over het verloop van het onderzoek werd echter niets meegedeeld; en ook de terugbetaling van de retourzending is stopgezet. Omdat contact met Bax klantenservice moeizaam verloopt heb ik ook contact gezocht met DHL Parcel, op 14-9 en 16-9. Beide keren hebben zij ontkend dat Bax-Shop een onderzoek naar deze zending zou hebben gestart. Bax-shop reageert niet meer op mijn verzoeken om opheldering en voortgang. Er zijn geen mogelijkheden bij Bax-Shop om deze zaak te escaleren of om een klacht in te dienen.

Het bedrijf moet aansprakelijkheid voor zoekgeraakte zendingen nemen; klachten over ernstige fouten mogelijk maken en apart, buiten moeizame klantenservice om, gaan behandelen. Terugbetaling van retouren moet ongeacht zoekraken van zending in het interne logistieke proces gewoon doorgang vinden.

Michael
    Bax shop reageert niet op de klacht.
    27-09-2020 Nog steeds geen retourbetaling ontvangen
    Bax-Shop.nl
    Beste Michael,

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Onze excuses voor onze wat verlate op jouw klacht. We hebben begrepen dat het inmiddels is opgelost. Jouw terugbetaling zal je ontvangen moeten hebben. We betreuren het dat je zo lang op een oplossing hebt moeten wachten. We gaan dan ook intern evalueren wat er precies is is gebeurd. Wij zijn altijd aan het kijken hoe we onze service kunnen verbeteren.
    Indien we nog iets anders voor je kunnen betekenen, dan horen we het graag. We wensen je een fijne avond toe.

Met vriendelijke groet, Bax Music

Ook een klacht indienen over Bax-Shop.nl?