Klacht Bax-Shop.nl: Ongewenste reclame via sms

sad Niet opgelost
W

Ik heb ongevraagd een sms van baxshop gekregen met reclame voor black friday korting. Ik heb nooit iets bij dit bedrijf gekocht, dus ik zou niet weten hoe deze aan mijn nummer komen. Je kunt je 'afmelden' voor de sms door juist je nummer op de site in te vullen. Dit vertrouw ik niet en ga ik dus niet doen. Nu maar het nummer van hun geblokkeerd. Sowieso mag je geen reclame versturen via sms, al helemaal niet aan mensen die je nooit hun gegevens hebben gegeven, laat staan daar toestemming voor hebben gegeven.

Zich houden aan de wet. Geen ongewenste reclame sturen naar random nummers, want ik ben helemaal niet bekend met Bax music.

Bax-Shop.nl
    Beste heer/mevrouw van Tol,

Bedankt voor jouw bericht. Wat vervelend dat je een SMS van ons hebt ontvangen terwijl je dat liever niet wil. Aan de hand van de persoonlijke gegevens die je hebt achtergelaten, hebben we twee accounts gevonden. In één account staat het mobiele telefoonnummer wat je ook via deze website hebt doorgegeven.
    De link in de SMS is veilig. We hebben er nu voor gezorgd dat je geen SMS meer van ons zal ontvangen. Onze excuses voor het eventuele ongemak. Indien we nog iets voor je kunnen betekenen, neem dan gerust contact op.

Met vriendelijke groet, Bax Music

W
Na lang zoeken heb ik teruggevonden dat mijn moeder in 2014 bij jullie wat besteld heeft en daar mijn gegevens voor heeft gebruikt. Alsnog erg vreemd dat we dan 6 jaar (!) later een reclamesms ontvangen. Dit levert ook meer irritatie op dan dat dit reclame is voor jullie bedrijf. Een telefoonnummer mag wel gebruikt worden om de bestelling af te handelen. Maar er moet wel expliciet gevraagd worden voor toestemming voor gebruik van een telefoonnummer voor reclame of andere doeleinden, namelijk de volgende regelgeving: https://www.autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/onderwerpen/internet-telefoon-tv-en-post/direct-marketing#waaraan-moet-toestemming-voor-direct-marketing-voldoen-onder-de-avg-6937 Dank dat u mijn nummer heeft verwijderd, maar alsnog ben ik van mening dat deze manier van reclame dus verboden is.

Ook een klacht indienen over Bax-Shop.nl?