Klacht Bayu the label: Verloren pakket, en ik ben nu de dupe en verlies 40 euro.

Klachtnummer
# 359082
Gebruiker
judestiny
Datum
3 reacties

Details

Klacht

Verloren pakket.
Nadat ik twee bikinisets eerder had besteld en had teruggestuurd zonder problemen, is de derde bikiniset nooit bij mij afgeleverd. Ik heb hier direct nadat de DHL tracker versprong van onderweg naar bezorgd contact over opgenomen met de klantenservice van Bayu the label. Hier kreeg ik snel reactie op, en Flo zei dat ze dit ging uitzoeken. Ik ging ondertussen bij naastgelegen buren aanbellen om te kijken of zij het pakket hadden binnengekregen. Ik had geen idee bij welke buren ik zou moeten aankloppen, want ik had ook geen briefje van DHL in de bus gehad, dit zou ook niet nodig zijn, want het pakketje paste door de brievenbus.

Enkele weken en vele emails later, heeft Flo het op kantoor besproken en is tot de conclusie gekomen dat ze mijn verhaal graag wilt geloven, maar dit niet kan verifiëren en ik dus word afgescheept met een waardebon van 45 euro. De originele bikiniset kostte 88 euro. Dit vind ik onacceptabel, nu word ik voor mijn gevoel neergezet als leugenaar en verlies door onsecuurheid/slordigheid van een derde partij dus meer dan 40 euro.

Het lijkt me dat je als bedrijf je verzekerd bent voor de pakketten die je verzend, en er dus ook geen aanleiding is om je klant te korten op een fout van DHL.

Gewenste oplossing

Ik wil een nieuwe bikini set op gestuurd krijgen, of het volledige aankoopbedrag terug.

3 reacties

  1. Auteur
    Bayu the label
    Datum
    Geachte J. Bakker,

    Dank voor uw argumenten.
    Het is spijtig dat u het gevoel heeft dat wij denken dat u een leugenaar bent.
    Dit is absoluut incorrect en wij geloven u dat u de volledige waarheid spreekt.

    Echter, het pakketjes staat op bezorgd op de track&trace code van DHL:
    https://www.trackyourparcel.eu/index.php?cmd=trackform&O=TYPQYAL43421051&P=6821CT&C=NLD

    Wij hebben de laatste weken ontzettend ons best gedaan om te achterhalen wat er is gebeurt maar DHL heeft een onderzoek ingesteld en geconcludeerd dat het gewoon geleverd is op uw adres. Als u het niet hebt ontvangen is het misschien bij u in de buurt is afgeleverd, meestal vinden onze klanten hun pakketjes dan ook op een later tijdstip terug in dit soort gevallen.

    Misschien kunt u ook ons standpunt begrijpen dat wij geen refund doen op pakketjes die op afgeleverd staan. Als we dat zouden doen zouden andere kwaadwillende mensen hier gebruik van kunnen maken. Zeker als u het zo publiekelijk afdwingt, zonder op onze laatste email met tegemoetkoming te reageren.

    Als tegemoetkoming hebben wij een tegoedbon van ongeveer 60% van het aankoopbedrag aangeboden. Dat lijkt ons een coulante en redelijke tegemoetkoming. Maar zonder dat u daar op reageert probeert u nog de laatste 40% op dit platform af te dwingen. We hadden gehoopt er samen uit te komen.

    Ons aanbod blijft staan maar u heeft nog een andere mogelijkheid om dit op te lossen. U kunt bij Paypal een klacht indien en uw argumenten opvoeren. Wij zullen dan ook onze argumenten opvoeren. Indien Paypal beslist dat u gelijk heeft kunt u het volledige bedrag terugkrijgen. Maar als Paypal beslist dat wij gelijk hebben dan vervalt de tegoedbon ook daarmee.

    Het is aan u de keuze.

    Wij hopen echter dat het product alsnog binnenkort aankomt en u hier veel plezier aan zult beleven.
    Of dat we een goede oplossing kunnen vinden naar alle redelijkheid.

    Alsnog een prettige dag gewenst.

    Met vriendelijke groet,

    Laurens Frijling
    Bayu The Label
  2. Auteur
    judestiny
    Datum
    Beste Laurens,

    Ondanks dat jullie claimen dat jullie mij geloven, komt het echter toch anders over wanneer er zo gereageerd wordt.

    Ik begrijp dat de tracker van DHL iets zegt, en het zal ongetwijfeld bezorgd zijn, alleen dit is niet op mijn adres gebeurd.

    Het is inmiddels al bijna een maand geleden afgeleverd aan het verkeerde adres, en als mijn buren de intentie hadden om het terug te geven, dan was dit denk ik wel al gebeurd aangezien mijn naam en adres erop staat.

    Ik heb jullie ook een mail gestuurd met ongeveer dezelfde inhoud als mijn bericht hier. Daar is tot op heden geen reactie op gekomen. En zeggen dat dit iets is waar andere mensen gebruik van gaan maken is ook een beetje jammer, want jullie hadden in die maand tijd ook al een oplossing kunnen bieden in plaats van na 3 weken hiermee aankomen. Ik had ook gehoopt hier samen uit te komen, maar ik word nu voor mijn gevoel afgescheept met een tegoed bon. Jullie versturen bikini's die rond de 90 euro per set kosten, wellicht is het een idee om dit aangetekend te versturen om dit soort situaties te voorkomen. Dan moet de persoon die bij aflevering het pakket aanneemt ervoor tekenen + naam opgeven. Of bied een optie aan via de website om het op een DHL afhaalpunt af te halen, dan elimineer je de kans dat er dingen op deze onzorgvuldige manier fout gaan.

    Ik hoop dat jullie begrijpen dat ik ENORM baal van deze hele situatie en het niet mijn intentie is om gratis dingen te krijgen, maar ik wil gewoon gerechtigheid. Ik kan op geen enkele manier bewijzen dat ik die bikini niet heb gekregen en dat is frustrerend.

    Groet,
    Judith
  3. Auteur
    Bayu the label
    Datum
    Beste Judith,

    Dank voor je reactie.

    Je zegt dat je gerechtigheid wil en dat je denkt dat DHL het pakket verkeerd heeft afgeleverd.
    Dan lijkt het mij logisch en eerlijk om bij DHL de overige 40% van je aankoopbedrag te claimen.
    Als ze die niet willen geven, lijkt het mij eerlijker om een slechte review over DHL te schrijven.

    Wij hebben je al 60% tegemoetkoming gegeven terwijl het pakket op afgeleverd staat.
    Normaal gesproken geven wij geen tegemoetkoming in dit soort situaties maar omdat we je geloven en meevoelen hoe vervelend het is, hebben we een uitzondering voor jou gemaakt.
    Alsnog geloof je ons niet, dat vinden wij teleurstellend.

    We begrijpen dat het frustrerend is dat je niet kan bewijzen dat het niet is afgeleverd.
    Maar hopelijk begrijp je ook dat het frustrerend is dat een van onze klanten op dit platform slechte reviews over ons schrijft over iets waar wij ook geen macht over hebben, al een flinke tegemoetkoming hebben toegezegd uit coulance, dagen met DHL hebben gemaild en gebeld om het op te lossen en je via dit platform nog de laatste 40% van ons eist, terwijl DHL hiervoor verantwoordelijk is.

    Als u van al onze aanbieding en mogelijke oplossingen geen gebruik maakt en ons blijft beschuldigen terwijl wij zeer coulant zijn geweest en alles hebben gedaan om u te helpen, dan houd het voor ons op een gegeven moment ook op. Wij zien dan geen mogelijkheid meer om een eerlijke en logische oplossing te vinden.

    We stellen dus voor om samen te werken om een eerlijke oplossing voor ons beide te vinden door uw te ondersteunen DHL aan te spreken op hun fouten en een vergoeding te eisen.
    Zoals je hebt ervaren zijn we altijd bereid om mee te werken een eerlijke oplossing te vinden en zijn we zeer coulant. We hebben je zojuist een email gestuurd met alle mogelijke opties om dit op te lossen. We hopen dat je inziet dat onze oplossing rechtvaardige en eerlijke oplossingen zijn en je hier gebruik van maakt.

    We zien uw reactie via email tegemoet.

    Bij voorbaat dank.

    Met vriendelijke groet,
    Laurens Frijling
    Bayu The Label

Ook een klacht indienen over Bayu the label?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen