Klacht BCAS Kliniek: het herstellen van de fout van de Bcas kliniek kost mij veel geld, ik ging schadevergoeding of de kl

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 578976
Gebruiker
MAYADA SAMEH
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Ik heb in februari 2020 een core liposuctie gedaan in Brussel door kliniek BCAS bij Dr. [naam verwijderd door moderator], kost mij 3000 euros, ik keeg een groot probleem, in mijn buik kreeg ik bubbels, wanneer ik een mail heeft aan de kliniek gestuurd, de antwoordt van Dr, [naam verwijderd door moderator] was dat de bubbles zijn een zak van vet en zal weg na 3 maanden, maar het is nooit weg, toen ik hem nog een e-mail schreef, ik heb noit van hem een reactie gekregeen.
Ik besluit een complant te maken naar (vlaamse-brabant ordomedic) in Brussel, ik krijg antwoord van hem geschreven door Pro. Dr. [naam verwijderd door moderator], hij zei tegen me dat ze een procedure zouden volgen, maar ze wilden me niet vertellen wat die procedure is, het leek een grap!.
Eindlijke ik nu een oplossing vind, het zijn vetinjecties, die ik er 4 neem maar dat gaat me veel geld kosten, ik heb nodig meer.
Kan ik een klacht indienen bij een Nederlandse organisatie tegen clinicBCAS in Brussel om compensatie te vragen omdat de behandeling me veel geld gaat kosten

Gewenste oplossing

Ik hoop dat de clinic BCAS geeft mij mijn geld terug
Geboden oplossing
Niks gedaan
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

1 reactie

  1. Auteur
    BCAS Kliniek
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste Mevrouw,

    Bij deze stellen wij vast dat uw klacht niet overeenstemt met de feiten.

    Onderzoek van uw medisch dossier bij de Orde der Artsen in België is afgerond midden 2021. Er zijn geen vaststellingen betreft gebrek van uw behandeling bij ons in de BCAS Kliniek.

    U ventileert uw mening over liposculptuur behandeling bij ons in de BCAS Kliniek zonder iets te vermelden over de richtlijnen en de uitleg die u bij ons gekregen heeft.

    Het spijt ons dat u weinig tot niets heeft begrepen betreft onze uitleg over de liposculptuur behandeling.

    Zoals bij elke patiënt die in de loop van 10 jaar bij ons in de BCAS kliniek behandeld zijn hebt ook u volgende uitleg gekregen:

    - consultatiegesprek van 1u,

    - uitleg van 30 min op de kamer met aftekenen van te behandelen locaties,

    - begeleiding van 2u na de behandeling en de richtlijnen op papier betreft de nazorg.

    Het verwijderd vet in steriele containers stond op de kamer zoals bij elke patiënt die bij ons in de kliniek behandeld is. U hebt foto's met uw GSM genomen.

    In uw medisch dossier die door u getekend is staat dat u als patiënt de belangrijkste richtlijnen - 8 weken na liposculptuur behandeling drukkledij dragen en 4 maanden niet zwaarder worden - hebt begrepen en zal opvolgen.

    6 Maanden na de behandeling had u recht op een gratis evaluatiegesprek maar u bent nooit gekomen.

    Nochtans niets van deze feiten is te zien in uw klacht op uw website wat niet overeenstemt met de realiteit hetgeen als verwarrend kan waargenomen worden door een derde lezer.

    Suggesties om 'onvoldoende' resultaat te vergoeden beschouwen wij als onaanvaardbaar.

    Zoals meerdere klinieken in België en Nederland krijgen wij regelmatig patiënten over de vloer die zich laten behandelen, het grootste deel van uitleg betreft herstel en recuperatie negeren (8 weken drukkledij dragen en 4 maanden niet zwaarder worden om het aangemaakt bindweefsel i.p.v. verwijderd vet optimaal te laten inkrimpen om de behandelde oppervlaktes lichter en strakker te kunnen maken) en dan op agressieve manier vergoeding eisen om nadien verder met gelijkaardige of andere behandeling verder te gaan.

    Dit soort 'medisch toerisme' hebben wij al meermaals aangeklaagd bij de Orde der Artsen.

    Bij deze stellen wij vast dat de resultaten van onze behandeling vast staan in het medisch dossier van de patiënt en kunnen medegedeeld worden voor gerechtelijke medische expertise op basis van de recente wet van medical disclosure in België.

    Wij zijn bereid om ons tegen de laster en eerroof met elementen van afpersing te verdedigen bij de Rechtbank van Eerste Aanleg te Brussel zoals het voorzien is volgens Belgische Wet.


    Hoogachtend,

    Directie van de BCAS Kliniek

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over BCAS Kliniek?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen