Klacht BCC: De glasplaat tablet van ASUS TABLET 303K1D022A is spontaan binnen de garantieperiode van de eerste 6 maanden gebarsten. VERVOLG

Boszee

De eerdere klacht staat weliswaar als afgehandeld: dat is niet het geval. BCC/ASUS zijn er bij herhaling op attent gemaakt, dat het echt een spontane barst is. Er is beslist geen sprake is van een “onheil van buitenaf” zoals door BCC en ASUS wordt beweerd. Aangezien dit is opgetreden binnen 6 maanden na aanschaf en bij BCC en ASUS ook binnen die termijn is aangemeld, is er sprake van omgekeerde bewijslast.
De onderbouwing ontbreekt voor de BCC/ASUS opmerking: “Dit soort schade, breuk, kan niet spontaan ontstaan, en is uitdrukkelijk van garantie uitgesloten” . De conclusie is niet overtuigend, niet betrouwbaar en niet gevalideerd. De foto’s zijn onvoldoende adequate bewijsvoering. Het blijft uitdrukkelijk een binnen de garantie vallende zaak.
Om bovengenoemde redenen verzoek ik u nog steeds en opnieuw zeer dringend het apparaat binnen een week te vervangen door een nieuwe dan wel het kosteloos te repareren.

BCC
    BCC blijft bij haar eerdere standpunt:
    Er is bij deze reparatie, casenummer 9770224, schade door onheil van buitenaf geconstateerd. Dit wil zeggen dat er door een externe oorzaak schade is ontstaan aan het apparaat.
    Het kan geel goed dat u zich van geen kwaad bewust bent, echter de technische bevindingen laten simpelweg geen andere conclusie over.
    Op de foto’s is het impact point te zien, bij de speaker, hier, op dit punt is teveel druk uit geoefend.
    Dit soort schade, breuk, kan niet spontaan ontstaan, en is uitdrukkelijk van garantie uitgesloten.
    De foto’s met het impact point heeft u van ons ontvangen.
    Boszee
    Aangezien het gebrek zich binnen zes maanden na aankoop voor doet, mag ik volgens de wet ervan uitgaan dat het gebrek al aanwezig was bij aankoop. Ik verzoek u dan ook binnen een week tot gratis herstel of gratis vervanging van het product over te gaan.Aangezien u tot nu toe van mening bent dat de klacht en garantieclaim niet gegrond zijn, wijs ik u op de omgekeerde bewijslast die van toepassing is. U heeft niet bewezen dat het niet een spontane barst is. Zie svp ook het e-mail dossier.
    BCC
    Het apparaat is verkocht zonder barst, deze is later van buitenaf ontstaan. Dit valt helaas niet onder garantie.
    AFGESCHEEPT:
    BCC stuurt aangetekende brief met mededeling dat er verder niet meer wordt geantwoord en met volharding, dat het geen garantie is. BCC gaat voorbij aan alle regels uit consumentenrecht en geeft geen enkel inhoudelijk antwoord. Stuurt vaste langjarige klant Harense Smid Nuenen gewoon weg naar geschillencommissie. Reputatie komt te voet en gaat te paard!

Boszee

Ook een klacht indienen over BCC?