Opgelost door BCC: Afvoerslang van nieuwe wasmachine is veel te kort

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 34349
Gebruiker
willthijssen
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Wasmachine geleverd 31-7-2013. De afvoerslang was veel te kort, dat konden wij niet weten:
1.Dit was de 4e wasmachine die in dit huis is geplaatst, de vorige3 keer was er geen enkel probleem.
2.Op de website werd geen slanglengte vermeld (Bosch WAQ28461).
3.Toen de machine werd afgeleverd heb ik de bezorgers aangewezen: hier komt de wasmachine, daar is de afvoer. Zij hebben niet gezegd: O, die afstand is veel te lang.

De bezorgers hebben helemaal niets gezegd, toen ik betaald had zeiden zij met de deurklink in de hand: Oja, de afvoerslang is eigenlijk te kort, daardoor zit het uiteinde te kort in de afvoer.
Ook vertelden zij dat zij de vaatwasser tegen de ijskast hadden geschoven en de wasmachine tegen de vaatwasser, ondanks dat zat er spanning op de afvoerslang.
Wij vinden dat men zo niet met klanten omgaat.
Overigens blijf ik het vreemd vinden, dat men weigert de machine waterpas te zetten,(ook niet tegen extra betaling) hoewel dit voorschrift is van Bosch.

De oplossing

In hun mail van 16-8-2013 wordt aangeboden de aansluiting kosteloos te herstellen (LaToya Nana, medewerkster Contact Center). Vervolgens horen wij niets.

3 reacties

  1. Auteur
    BCC
    Datum
    De afvoerslang heeft een standaard lengte. Wanneer deze verlengt moet worden, is dit geen probleem, hier zijn wel kosten aan verbonden van 49,95 euro.
    U kunt contact op nemen met het contact center voor het maken van een afspraak.
    Een apparaat wordt stabiel geplaatst, niet waterpas. Het waterpas zetten is voor de klant zelf, u kunt de handleiding nakijken voor instructies.
  2. Auteur
    willthijssen
    Datum
    Jammer dat u de emails van mij en uw antwoorden niet (goed) heeft gelezen. Dan had u kunnen zien dat:
    1.Er aangeboden is kostenloos te herstellen; als men vooraf vraagt de afvoerslang te verlengen bedragen de kosten €29,95. Ik stel voor dit bedrag te betalen als men inderdaad overgaat tot verlenging.
    2.Misschien is verlenging niet nodig, misschien is het omwisselen van vaatwasser en wasmachine voldoende.
    3.Zelf waterpas zetten kunnen wij niet(wij zijn 65+).
  3. Auteur
    willthijssen
    Datum
    Uiteindelijk is de klacht prima afgehandeld, men is kosteloos de afvoerslang van de nieuwe wasmachine komen verlengen, zoals per email al op 16/8/13 was toegezegd.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
willthijssen
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over BCC?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen