Klacht BCC: BCC bezorgd en installeert een kapotte machine en laat je daarna gewoon stikken.

Attila

Vaatwasser gekocht bij de BCC. Ik had twee wensen: een Miele, met een besteklade . Er stond op de site van BCC een aantal Mieles onderbouw/ inbouw met een besteklade. Ik kies voor de goedkoopste, rond de 500 €. Deze was zo goedkoop omdat het een zogeheten outletmodel was. De bezorging en montage was perfect. Maar toen ze weg waren bleek de machine niet te werken. Er bleek iets zwaars op te hebben gestaan, en aangezien de machine geen bovenblad heeft, was de machine ontzet. De bovenste sproeier kon niet meer ronddraaien omdat hij klem zat tegen de bovenste lade.
Chauffeurs direct gebeld, zij hebben BCC Amsterdam gebeld. Ik moest contact opnemen met Amsterdam. Maar daar konden ze niks voor mij doen. De andere Mieles met besteklade waren 300€ duurder, en mijn model was niet meer leverbaar. Dus... zoek het uit, van BCC krijg je niks. Helaas voor u. Betaal 300 € bij, of veel succes met een nieuwe, geïnstalleerde machine die het NOOIT heeft gedaan.

Aangezien het op geen enkele wijze mijn fout was, de vaatwasser is besteld, betaalt, bezorgd en door BCC geïnstalleerd. Daarna meteen geconstateerd dat de vaatwasser kapot was. Tijdens contact met BCC Amsterdam bleek dat mijn model niet meer leverbaar was en kon ik kiezen uit de volgende opties.: een ander merk met besteklade. Een Miele met bestek korf, een Miele met besteklade en 399€ bijbetalen.
Ik vond dat BCC mij had moeten vergoeden met een nieuwe vaatwasser, Miele met besteklade zonder bijbetaling, aangezien ik er niks aan kon doen. Maar BCC koos ervoor om mij niet te compenseren, en gewoon afscheid te nemen zonder regeling.
Sorry. We kunnen u niet helpen. Veel plezier met uw kapotte machine.

Attila
    Zoals ik al had gedacht, is er geen reactie van BCC. Wat zou je ook moeten zeggen na dit falen? Normaal kies ik voor de concurrent, precies om deze situaties uit de weg te gaan. De concurrentie heeft een duidelijk klantvriendelijker beleid ten aanzien van klachten. Deze keer koos ik voor BCC om hun goede installatie reputatie. Daar was ook echt niks op aan te merken. Maar wie houd er nu rekening mee dat je een gloednieuw apparaat thuis geïnstalleerd wordt die bij aankomst al defect is? En dat je dan de klant daarvoor op laat draaien?
    Daarom is dit voor mij ook de laatste keer ooit. Ik verwacht ook niks en hoef dat ook niet meer. Ik los het zelf wel op. Ik laat mijn nog nooit gebruikte Miele wel door een vakman repareren en laat mijn leven verder niet verzuren door een incompetent bedrijf. Ik zal alleen iedereen het kopen van goederen bij BCC ten zeerste afraden. En daar heb ik alle redenen toe. Want ze hebben niks gedaan om zichzelf te verbeteren. Er zijn gelukkig goeie alternatieven.

Attila
Een besmuikt stilzwijgen. Er was niet eens een reactie, laat staan een oplossing. Ach... als ik zo zou falen zou ik ook still blijven.

Ook een klacht indienen over BCC?