Klacht BCC: BCC garantie op Senseo

Vera

Vandaag ben ik met een op 30 april 2015 gekochte en nu al defecte Senseo naar BCC gegaan. Het klepje om de Senseo af te sluiten is afgebroken. De Senseo is normaal huishoudelijk gebruikt. Men was alleen bereid me naar de fabrikant te verwijzen, dan zou ik mijn apparaat 2 maanden kwijt zijn. 2 maanden zonder koffie vond ik te lang, men wilde voor dat probleem wel een gewone koffiezetter aan me verkopen. Men had geen enkele interesse in mijn verhaal en was niet bereid ook maar iets te doen aan het feit dat ik een deugdelijk product wil. Bovendien kan ik het product ook zelf naar de fabrikant sturen, dat gaat veel sneller. Ik ga er van uit dat ik met BCC een overeenkomst heb gesloten en niet met de fabrikant. Een product zo lang kwijt zijn ter reparatie is volstrekt onacceptabel. Toen ik dat aangaf werd mijn Senseo terug de tas in gesmeten en kon ik vertrekken.

Ik heb inmiddels ergens anders een nieuwe Senseo gekocht, dus wil de koopovereenkomst met BCC ontbinden en mijn geld terug.

BCC
    Geachte mevrouw Veraart.

U heeft recht op een goed werkend apparaat daar voor heeft BCC het recht weer om eerst te kijken of deze hersteld gaat worden. Garantie vergoed het arbeidsloon en materiaal om uw senseo te maken. Een reparatie duurt gemiddelt 3 weken geen 2 maanden. Mocht de machine niet te repareren zijn indat geval heeft u recht op een vervangende senseo.
    Dat u ergens anders een senseo heeft gekocht is u keuze. Dit is geen reden om de koop te ontbinden. U kunt de defecte senseo als nog inleveren ter reparatie dat zullen wij de senseo opsturen en heeft u onder tussen toch lekkere koffie.

vriendelijke groet
    Ronald van Veen
    BCC Electro speciaalzaken BV
    Vera
    In het filiaal werd aangegeven dat wegens drukte bij de fabrikant de termijn 2 maanden zal bedragen. Inmiddels heeft Blokker de defecte Senseo ingenomen(zij kenden het probleem wel en konden wel direct inschatten dat reparatie niet mogelijk zou zijn) en de kosten van de nieuwe Senseo gecrediteerd, daarbij kreeg ik een kortingsbon van 10%. DAT noem ik pas "high service"
    Wegens de uiterst onbeschofte benadering van het BCC personeel had ik als bovenstaande niet was gebeurd de Senseo niet daar,
    Vera
    ingeleverd. Ik durf daar geen voet meer over de drempel te zetten, ondanks dat we al tientallen jaren vaste klant zijn. Zo ga je niet met vaste klanten om. Ook niet met eenmalige klanten overigens.
    Vera
    De fabrikant inschakelen had ik zelf ook wel gekund. Daar heb ik BCC niet voor nodig. Dus waar de zogenaamde high service uit bestaat is me een raadsel.
    BCC
    Als u een product heeft gekocht bij BCC, bemiddelen wij tussen u en de fabrikant. Wij zorgen ervoor dat het defecte apparaat zo spoedig mogelijk door of conform de voorwaarden van de leverancier gerepareerd wordt. Wij nemen u daarbij zoveel mogelijk rompslomp uit handen. U gaat hiervoor naar een van onze winkels of neemt contact op met BCC Customer Service via 0900-0555 (lokaal tarief). Onze medewerker legt u vervolgens uit hoe dit probleem volgens de geldende garantiebepalingen wordt verholpen, hoelang de reparatie in beslag neemt of wanneer u een monteur kunt verwachten, en eventueel ook welke kosten dit voor u met zich meebrengt.
    Vera
    Deze fase zijn we allang voorbij zoals u heeft kunnen lezen. Ik doe een beroep op de wettelijke garantie, als ik een beroep doe op de fabrieksgarantie dan heb ik zelf het adres van Philips om het apparaat heen te kunnen sturen. Dat gaat nog sneller ook. Ik heb een overeenkomst met BCC en niet met de fabrikant. De reparatietermijn is onredelijk lang en belastend.

Ook een klacht indienen over BCC?