Klacht BCC: BCC Low Service and no coulance

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 109784
Gebruiker
Peter Bex
Datum
6 reacties

Details

De klacht

In januari 2012 een Saeco koffiezetapparaat gekocht voor 879 euro (!) en in januari j.l. geeft deze de geest.
Uiteindelijke reparatiekosten bedragen € 124,99.
Contact met Philips hierover gehad en zij zouden een coulanceregeling ondersteunen indien wij ontevreden zijn over de reparatiekosten omdat een dergelijk kostbaar apparaat langer mee moet gaan dan drie jaar.
BCC is moeilijk tot niet bereikbaar en als dat wél lukt krijg je iemand aan de lijn die niet mag/kan handelen.
Zeer, slechte zaak dus en ook wordt de klant in zijn hemd gezet als het op Service aankomt.

De oplossing

Coulanceregeling m.b.t de reparatiefactuur in het kader van het bij wet geregelde conformiteitsbeginsel, een bescherming van de klant indien apparaten ver voor de te verwachten levensduur defect raakt en duur gerepareerd moet worden.

6 reacties

  1. Auteur
    BCC
    Datum
    Op opgegeven posctcode/huisnummer komen wij uw naam of aankoop niet tegen. Heeft u voor ons het casenummer van de reparatie?
  2. Auteur
    Peter Bex
    Datum
    Het betreft jullie referentienummer 201504-9805531. Als u mij nou belt, dan kan ik de situatie nog eens nader toelichten. Jullie kan ik alleen bereiken via jullie klantenservice maar zij kunnen/willen niet handelen en kom ik dus geen steek verder.
    Ik ben bereikbaar op tel. 06-18643140. Bel gerust!
  3. Auteur
    BCC
    Datum
    Uw reparatiecase is nagekeken, het apparaat valt buiten garantie en buiten zijn levensduur, daarbij is het defect veroorzaakt door niet tijdig te ontkalken. Dit valt niet onder garantie.
  4. Auteur
    Peter Bex
    Datum
    BCC is nu aan het zoeken om maar niet coulant te hoeven zijn. Philips gaf mij aan dat de reparateur in Duiven kan uitlezen wanneer ontkalking heeft plaatsgevonden. Dat komt mooi uit want er is een lijst bijgehouden wanneer ik het apparaat heb ontkalkt.
    Daarnaast geeft het apparaat aan wanneer ontkalking moet plaatsvinden en dat is dan ook telkens gebeurd.
    Overigens is het defect niet vreemd bij dit apparaat als ik Google op het Internet. Zouden al die mensen dan niet (op tijd) ontkalken?
  5. Auteur
    BCC
    Datum
    De reparateur heeft aangegeven dat het apparaat niet op tijd is ontkalkt. Daarbij is het apparaat buiten garantie maar ook buiten zijn levensduur. Kosten zijn in zo'n geval voor de klant.
  6. Auteur
    Peter Bex
    Datum
    Ik wacht schriftelijke reactie hoofdkantoor BCC af. Heb hier een klacht ingediend omtrent de hele gang van zaken. Bij negatief bericht zoek ik de media op en schakel de juridische bijstand in.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Peter Bex
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over BCC?