Klacht BCC: BCC ontbindt overeenkomst eenzijdig onder mom van 'kennelijke prijsfout'.

K

Op 25 januari jl. heb ik een bestelling geplaatst voor de HP Omen 15-AX025ND tegen een prijs van €599,-. Dezelfde dag ontving ik een e-mail van de klantenservice dat de laptop tegen een foutieve prijs te koop heeft gestaan, dat hij eigenlijk €1299,- kostte. BCC geeft aan dat er nooit een overeenkomst tot stand is gekomen omdat het een kennelijke prijsfout betrof. Middels een reactie (d.d. 27 januari jl.) heb ik kenbaar gemaakt het niet eens te zijn met het besluit en geen terugbetaling wenste te ontvangen, maar een spoedige levering van het in de overeenkomst opgenomen product. Immers, dezelfde laptop was bij Media Markt en 4Launch te koop voor €966,80 en een aantal andere webshops rond de €1099,-. De door BCC genoemde prijs geeft dan ook niet correct de waarde van de laptop weer, en was m.i. overdreven om de koopovereenkomst te ontbinden. BCC hanteerde een korting van 38% (ongeveer één-derde) t.o.v. de goedkoopste concurrent. M.i. is dit geen zodanig hoge korting dat een leek als ik ervan uit kon gaan dat dit een prijsfout betrof.
Daarbovenop heb ik me laten vertellen dat de twee duurste en belangrijkste onderdelen, de grafische kaart en processor, recentelijk significant zijn verbeterd door het uitbrengen van vernieuwde versies; wat het nog aannemelijker maakt dat BCC graag van de voorraad van deze laptops af wilt.
Zoals ik ook in mijn reactie aan BCC heb vermeld, is een dergelijke korting als BCC op de laptop had geen overdreven hoge daar rond de jaarwisseling en de BTW-Weg Ermee!-actie van de Media Markt vele webshops, waarvan BCC de voornaamste is, laptops tegen bodemprijzen verkopen om met de actie van Media Markt te concurreren.

Helaas heeft BCC tot op heden niet gereageerd verzuimd te reageren, noch een ontvangstbevestiging de deur uit gedaan. Ik zie dan helaas ook geen andere manier om een reactie van BCC af te dwingen dan via klachtenkompas.nl een klacht in te dienen. Het lijkt me dat dit niet de manier is waarop een grote marktspeler als BCC, die op de hoogdpagina pronkt met zijn Thuiswinkel-waarborg, omgaat met zijn vaste klanten. Ik hoop dat BCC zijn deel van de overeenkomst nakomt en zo zijn motto 'High service, low pricing' naleeft.

Levering van de laptop tegen overeengekomen prijs.

BCC
    Goedemorgen, wij hebben uw vraag reeds beantwoord via thuiswinkel.org. Judith

K
U heeft mijn klacht via Thuiswinkel 'beantwoord' door uw aanvankelijke e-mail nogmaals en onveranderd te versturen. U zult misschien begrijpen dat zowel mijn klacht op klachtenkompas.nl als via Thuiswinkel een reactie waren op uw aanvankelijke e-mail. Ik zal dan ook mijn klacht heropenen middels een nieuwe klacht en Thuiswinkel hiervan op de hoogte stellen.

Ook een klacht indienen over BCC?