Klacht BCC: BCC verhoogt prijs na sluiten overeenkomst

Pedro1971

Vanmorgen twee Sony KDL40W605B LCD TVs besteld. Apparaten waren op voorraad en ik moest ze meteen betalen. Ik werd een uur later gebeld: de voorraad klopte niet en ze zouden pas volgende week geleverd worden. BCC weigerde echter om dan voor de overeengekomen prijs te leveren en annuleerde de order. Het geld zou tzt worden teruggestort.
Aangezien de bestelling was bevestigd en betaald was er sprake van een koopovereenkomst die BCC gewoon na had moeten komen. Ik vind het niet meer dan redelijk dat ze de TVs de volgende week zouden uitleverden voor de oude prijs.

Ik heb nu voor 43 euro meer alvast een TV aangeschaft.

Nalevering van een TV voor de overeengekomen prijs van 306 euro. Compensatie voor de duurdere ook bij BCC aangeschafte TV. ( lg 42lb550v voor 349 euro, de Sony wordt normaal voor 371 euro aangeboden en was afgeprijsd naar 306).

BCC
    Onze excuses voor de verkeerde voorraadinformatie.Het betreft geen actieprijs van BCC maar een laagste prijs garantie, de prijs was aangepast naar de BTW actie van de Mediamarkt.De prijs wordt alleen aangepast op artikelen die op voorraad zijn.
    Pedro1971
    Na betaling en bevestiging is er gewoon sprake van een overeenkomst. BCC kan best (na)leveren, maar WIL zich niet aan de overeenkomst houden.
    Als BCC geen overeenkomst wilde sluiten had men dat voor betalen en bevestigen moeten bedenken. Ik heb inmiddels voor meer bij BCC geld twee alternatieve TVs besteld. Dit zijn TVs die normaal goedkoper zijn dan de niet-geleverde Sony's.
    Terugbetaling van het verschil met de aanbieding en de gekochte TVs lijkt mij redelijk.
    Pedro1971
    Hier nog even een link waar uitgelegd staat dat BCC zich niet aan de wet heeft gehouden door niet te leveren. Het is als BCC achteraf spijt heeft van een gesloten overeenkomst omdat zij hun voorraadbeheer niet op orde hebben.
    https://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/webwinkel-wil-niet-leveren-voor-afgesproken-prijsIk heb nu 80 euro extra kosten gemaakt voor twee kwalitatief mindere TVs. Wie garandeert mij dat BCC zich wel aan de wet houdt als deze apparaten defecten vertonen?
    Pedro1971
    BCC heeft blijkbaar lak aan de Nederlandse wet. In hun reactie doen ze of ze het probleem niet begrijpen.
    Ik vind het een onbetrouwbare club.

Pedro1971

Ook een klacht indienen over BCC?