Opgelost door BCC: Bestelde product niet leveren

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 269890
Gebruiker
A. Polman
Datum
0 reacties

Details

De klacht

We hebben bij BCC (webshop) een Bosch diepvrieskast met 360 literinhoud en energielabel A+++ besteld voor 609,60 euro. De order is bevestigd en binnen 10 werkdagen zal deze bezorgd worden. Wanneer ik na 10 dagen contact opneem met BCC krijg ik te horen dat de diepvries kast niet meer geleverd kan worden. De diepvrieskast is nog steeds in productie bij Bosch maar kost daar voor consumenten ongeveer 900 euro. Als alternatief krijg ik aangeboden van BCC een Bosch diepvrieskast met 220 liter inhoud en energie label A++ met een waarde van 549 euro volgens mij geen vergelijkbaar alternatief. BCC haalt op deze manier met misleidende reclame mensen over te bestellen bij BCC en vervolgens leveren ze niet en bieden een duidelijk minder product aan ter vervanging. Ook de communicatie is slecht namelijk: laat reageren of niet reageren. BCC komt zijn eigen beloften niet na en het is zeker geen "High Service, Low Pricing"

De oplossing

BCC moet zijn afspraken nakomen en leveren of een goed vergelijkbaar alternatief bieden.

0 reacties

Uiteindelijke oplossing

Auteur
A. Polman
Datum
Uiteindelijke oplossing
De bezorgservice van BCC nam een maand na het verstreken termijn, telefonisch contact met ons op dat zij een bestelling voor binnen gekregen hebben. Na controle van gegeven, bestelcode diepvrieskast en bedrag is de kast bij ons keurig afgeleverd. Gelukkig hadden we nog geen alternatief aangeschaft. Anders hadden we met twee apparaten gezeten. Van de BCC besteldienst hebben we geen reactie gehad. De heren van bezorgservice hebben uitstekend en correct gehandeld. de diepvrieskast werkt als verwacht, prima.
Status
opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over BCC?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen