Opgelost door BCC: Bestelde product niet leveren

sad Opgelost
A. Polman

We hebben bij BCC (webshop) een Bosch diepvrieskast met 360 literinhoud en energielabel A+++ besteld voor 609,60 euro. De order is bevestigd en binnen 10 werkdagen zal deze bezorgd worden. Wanneer ik na 10 dagen contact opneem met BCC krijg ik te horen dat de diepvries kast niet meer geleverd kan worden. De diepvrieskast is nog steeds in productie bij Bosch maar kost daar voor consumenten ongeveer 900 euro. Als alternatief krijg ik aangeboden van BCC een Bosch diepvrieskast met 220 liter inhoud en energie label A++ met een waarde van 549 euro volgens mij geen vergelijkbaar alternatief. BCC haalt op deze manier met misleidende reclame mensen over te bestellen bij BCC en vervolgens leveren ze niet en bieden een duidelijk minder product aan ter vervanging. Ook de communicatie is slecht namelijk: laat reageren of niet reageren. BCC komt zijn eigen beloften niet na en het is zeker geen "High Service, Low Pricing"

BCC moet zijn afspraken nakomen en leveren of een goed vergelijkbaar alternatief bieden.

A. Polman
De bezorgservice van BCC nam een maand na het verstreken termijn, telefonisch contact met ons op dat zij een bestelling voor binnen gekregen hebben. Na controle van gegeven, bestelcode diepvrieskast en bedrag is de kast bij ons keurig afgeleverd. Gelukkig hadden we nog geen alternatief aangeschaft. Anders hadden we met twee apparaten gezeten. Van de BCC besteldienst hebben we geen reactie gehad. De heren van bezorgservice hebben uitstekend en correct gehandeld. de diepvrieskast werkt als verwacht, prima.

Ook een klacht indienen over BCC?