Klacht BCC: Bosch keukenmachine doet niet wat je er van mag verwachten.

Lieswes

Op 12-02-14 heb ik bij BCC Plaza in Amsterdam Buitenveldert een Bosch MUM54240 keukenmachine gekocht voor 259 euro. De keukenmachine doet niet wat ik er van verwachtte. Toen ik twee rijpe avocados of later watwilde pureren blende het apparaat alleen het onderste laagje waardoor ik het apparaat steeds uit moet schakelen om de massa met en lepel om te roeren alvorens de blender weer aan te zetten. Pas na ettelijke keren waren de avocados gepureerd. Ook is het handvat van de blender hol waardoor de avocadoprut (of wat je dan ook blendt) in het handvat gaat zitten. Dit krijg je er nooit meer uit en gaat schimmelen. Het andere probleem is dat er bij het maken van beslag niet alles meegeroerd wordt. Omdat de beslaghaken steeds hetzelfde rondje draaien wordt niet alles meegenomen. Het gevolg is dat ik het apparaat uit moet zetten om het geheel door elkaar te roeren.

Omda het apparaat helaas niet doet wat je er van mag verwachten wil ik het retourneren. (Eventueel tegen een tegoedbon van BCC zodat ik een andere keukenmachine kan uitzoeken). BCC wil het apparaat niet terugnemen omdat ik de doos niet meer heb.

BCC
    De voorwaarden voor ruilen of retourneren staan achterop uw aankoopbon. Aan deze voorwaarden moet worden voldaan, anders kan het apparaat niet geruild.
    Als u van mening bent dat het apparaat niet goed werkt, kunt u deze ter reparatie aanbieden in het filiaal. Bij een technisch defect wordt deze onder garantie gemaakt. Mocht er geen defect gevonden worden betaalt u de 1e twee jaar geen onderzoekskosten.
    Lieswes
    Omdat ik niet accepteer dat een keukenmachine van 259 euro niet doet wat hij zou moeten doen , heb ik het apparaat naar het verkooppunt BCC Plaza Buitenveldert gebracht. Alhoewel het vermoedelijk niet kapot is maar gewoon een slecht apparaat is, is hij nu ter reparatie opgestuurd. Voor mij zijn er twee mogelijke oplossingen: 1: ik krijg eenzelfde machine terug die het wel goed doet. 2: ik krijg mijn geld terug en koop een andere keukenmachine bij BCC.

Ook een klacht indienen over BCC?