Klacht BCC: Defect gaan van Sony Ereader en zeer slechte service

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 73389
Gebruiker
CeesC
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Op 11 januari 2014 'n ereader van Sony gekocht bij de BCC.
In de vakantie juni/juli plotseling problemen met het apparaat, komt niet uit slaapstand en reageert niet op knoppen. Na enige keren vegen over het scherm gaat het bovenste deel van het scherm op freeze (ESD?).
In goed vertrouwen naar BCC gebracht. Op 30 juli valt er 'n brief binnen waarin staat dat de ereader niet meer te repareren is en dat dit door stoten/vallen veroorzaakt is.
Terug naar de winkel. Onduidelijk verhaal. Bel maandag maar op en het komt goed.
Na bellen blijkt het dus niet goed. Apparaat is defect door onze schuld. Weer terug naar de winkel, dit is 'n zeer onaangenaam gesprek, waarbij we als oplichters weggezet worden. Ze zouden om bewijs vragen ter ondersteuning van het stoten/vallen.
Uiteindelijk is het hier bij gebleven en blijven ze erbij dat het apparaat door stoten/vallen defect is gegaan. Los van de slechte kwaliteit van de ereader vind ik dat BCC laat ons in de kou staan. High service? Echt niet!

De oplossing

Ik wil m'n aankoopbedrag terug.

6 reacties

  1. Auteur
    BCC
    Datum
    De foto's bij het reparatierapport tonen duidelijk aan dat er schade is ontstaan door externe oorzaak. Dit valt niet onder garantie.
  2. Auteur
    CeesC
    Datum
    Ik heb de ereader zonder externe beschadiging ingeleverd. Dit betekent dat 'n evt. externe beschadiging is ontstaan bij BCC of de rep. dienst.
    Ingeval van schade zonder externe beschadiging blijf ik erbij dat de ereader normaal gebruikt en zeker niet gevallen is. In dit geval is de ereader van zeer slechte kwaliteit!
  3. Auteur
    BCC
    Datum
    Klachtomschrijving bij inleveren: het display doet het voor de helft. de bovenste helft doet het niet meer.
    Deze breuklijn is duidelijk zichtbaar op de foto's.
    Dit soort schade, breuk, kan niet spontaan ontstaan, en is uitdrukkelijk van garantie uitgesloten.
  4. Auteur
    CeesC
    Datum
    De breuk is ontstaan door normaal gebruik. De breuk is opgetreden door met m'n vinger over het scherm te wrijven. Dit lijkt me 'n normaal iets voor 'n touchscreen. Ik blijf erbij dat het apparaat hier tegen moet kunnen!
  5. Auteur
    BCC
    Datum
    Breuk kan niet ontstaan door normaal gebruik. De breuklijn is duidelijk zichtbaar op de foto.
  6. Auteur
    CeesC
    Datum
    Reactie is beneden alle peil, dit was mijn laatste aankoop bij BCC!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
CeesC
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over BCC?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen