Klacht BCC: Ereader opeens kapot, eigen schuld zegt BCC

Johnny_Rhine

Op 29 november 2013 heb ik een Sony PRS-T3 e-reader gekocht bij BCC. Op 9 augustus 2014 blijft het scherm van mijn e-reader hangen (bevroren). Ik probeer de e-reader te resetten, maar er gebeurt niets. Ik besluit de e-reader op te laden en er een nacht overheen te laten gaan. De volgende ochtend is het scherm nog steeds bevroren. De inkt is nu echter op een paar plekken weggetrokken, waardoor er witte plekken te zien zijn in de afbeelding. Ik besluit de e-reader terug te brengen bij de BCC. Aangezien het nog binnen de garantie valt, verwacht ik mijn geld terug te ontvangen of verzending naar de reparateur. Het wordt het laatste. Na weken te hebben gewacht, krijg ik het bericht dat de e-reader kan worden opgehaald, maar dat deze volgens de reparateur onherstelbaar beschadigd is. Er wordt mij verteld dat het defect buiten de garantie valt. Heb een brief geschreven, maar nooit meer iets gehoord. Ik ben enorm teleurgesteld in de service van de BCC. De schuld direct bij de klant leggen...

Het apparaat is niet gevallen. Het formulier van de reparateur geeft dit ook niet aan. Hierin staat enkel “toestel is onherstelbaar defect”. Het apparaat is buiten mijn schuld binnen de garantieperiode defect gegaan. Ik verwacht daarom mijn geld terug of een nieuw exemplaar.

BCC
    Op 25-10 is er een brief naar u verzonden op reactie op uw klacht.
    In de reparatiecase staat de volgende conclusie van de reparateur: De aangegeven klacht is geconstateerd. Het toestel is beschadigd door vallen en/of stoten. De kosten voor de te vervangen onderdelen komen boven de nieuw waarde van het toestel uit. Daarom is het economisch onverantwoord om het toestel te repareren. Toestel is onherstelbaar defect.
    Het kan geel goed dat u zich van geen kwaad bewust bent, echter de technische bevindingen laten simpelweg geen andere conclusie over. Dit soort schade, val-stoot schade, kan niet spontaan ontstaan, en is uitdrukkelijk van garantie uitgesloten.
    Johnny_Rhine
    Zeer teleurstellende reactie van BCC. Na deze klacht online wordt er opeens wel een brief geschreven. Er wordt niet ingegaan op mijn beschrijving (scherm bevriest en pas een dag later verschijnen witte vlekken), maar doodleuk verwezen naar de reparateur (die er waarschijnlijk 3 sec naar heeft gekeken). Wat een slechte service! Dit had ik niet van BCC verwacht. Voor BBC een kleine kleine moeite (ook financieel) om je klant weer tevreden te stellen, maar nee. Hier koop ik nooit meer iets.
    Johnny_Rhine
    Ik heb overigens tot op heden nooit een brief ontvangen van BCC.

Johnny_Rhine

Ook een klacht indienen over BCC?