Klacht BCC: Geen kosteloze reparatie door BCC!!

Bour

Referentie BCC: 201804-9290053 CRM:0416554Op 27 januari 2018 maak ik bij BCC in het filiaal Heerlen melding van een defect aan mijn vaatwasser Bosch SMV93M40NL. Het apparaat is geleverd en geplaatst op 07-08-2015. Het apparaat is dan nog geen 2,5 jaar oud en doet niks meer. Ik word verwezen naar internet.
Nu - bijna 4 maanden later - wil BCC mij alsnog laten opdraaien voor de kosten van een evt. reparatie van +/- 160,00. Ik heb vanaf het begin aangedrongen op een kosteloze reparatie. BCC wenst hier niet aan te voldoen omdat ze aangeven dat Bosch al rekening houdt met non-conformiteit terwijl zij in deze geen partij is. Bosch heeft enkel een prijsopgave gedaan van een evt. reparatie waarbij rekening is/wordt gehouden met een levensduur van 8 jaar.
Ik stel mij op het standpunt ( ook op basis van eerdere in gebreke stelling) dat ik recht heb op een kosteloze reparatie, zoals ook in het consumentenrecht (wettelijke garantie) wordt beschreven.
BCC weigert om de reparatie kosteloos uit te voeren en vindt dat ik de begrootte reparatie (het is een schatting) zelf moet betalen omdat het hier om een zgn. levensverlengende reparatie gaat.
Ik ben het hier niet mee eens. Zij stellen dat ik geen garantie meer heb omdat het apparaat niet binnen 2 jaar na aanschaf kapot is gegaan.

Ik wens alsnog kosteloze reparatie, zoals ik vanaf het begin heb aangegeven. (Ik beschik nog over de volledige correspondentie).
Ik heb BCC al eerder formeel in gebreke gesteld, maar wil het in deze netjes afhandelen. Vandaar dat ik de communicatie altijd "open" heb gehouden.
Ik heb bewust gekozen voor de aanschaf van een BOSCH vaatwasser. Het merk staat voor kwaliteit en is wereldwijd de nummer 1 producent van vaatwassers!!

BCC is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Ook een klacht indienen over BCC?