Klacht BCC: Geen service van BCC met de Service Plus Garantie

TMartens

Op 15 mei brak van mijn Siemens wasmachine de deurhendel af.
Ik belde met BCC want ik had bij aanschaf het BCC-service PLUS PAKKET gekocht. Hiermee zou ik 5 jaar extra garantie hebben. BCC zou een monteur sturen van Harense Smid. Op hun kosten, want dat was onderdeel van de service.

Op 22 mei stond de monteur op de stoep. Na 5 minuten constateerde hij dat de hele deur vervangen moest worden, dat zou mij €160 kosten. Ik attendeerde hem op mijn verzekering van BCC. “Nee” zei dat monteur, dat wordt niet vergoed, het is gebruikersschade. De man belde met BCC en de dame aan de andere kant van de telefoon stemde toe. Als de monteur het zegt, dan is het inderdaad gebruikersschade en BCC zou niks vergoeden. Maar ik heb geen €160 voor een nieuwe deurhendel, en ik had toch een éxtra verzekering? Wat stond daar ook al weer in:

De Service Plus Polis biedt u duidelijkheid, aanvullende zekerheid en gemak. Gedurende de looptijd van de Service Plus Polis:
• Heeft u recht op kosteloos herstel of vervanging.
• Hoeft u niet aan te tonen dat het een technisch defect betreft dat buiten uw schuld is ontstaan.
• Betaalt u geen onderzoekskosten.
• Ontvangt u kosteloos een vervangend product als reparatie niet mogelijk blijkt. Dit is of een identiek product, of - als dat niet meer voorradig is - een nieuw product op basis van de oorspronkelijke aankoopwaarde. Uw Service Plus Polis is daarmee dus waardevast!
• Maakt BCC het u zo gemakkelijk mogelijk en wordt het product, indien redelijkerwijs niet in een winkel kan worden afgegeven, zo nodig bij u thuis gerepareerd of halen we het bij u op. Hiervoor worden geen voorrij- en bezorgingskosten in rekening gebracht.
• Kunt u gedurende de reparatie van uw tv of stofzuiger gratis gebruikmaken van een leenapparaat.

Dus…. BCC? Ik was een beetje verbaasd. En wilde op dat moment niet de monteur betalen voor een nieuwe deur. “Ok” zei de monteur. Of ik dan wel de voorrijkosten van €63 wilde betalen. Nu stond het huilen mij nader dan het lachen. BCC had deze monteur toch gestuurd? Ik was toch verzekerd? Het is toch service? Dit staat toch in de voorwaarden? Hoe kan BCC aantonen dat ik de wasmachine kapot gemaakt heb? Waarom zou ik überhaupt mijn eigen wasmachine kapotmaken?

BCC… gaan jullie mij nog helpen? Ik heb mijn wasmachine niet kapot gemaakt. Ik heb met jullie gebeld… ik heb een brief geschreven. Maar ik krijg 0 reactie. Waar is mijn gekochte service nu?

Groet, [naam verwijderd door moderator]

Kwijtschelden van voorrijkosten en het liefst ook reparatie van wasmachine zoals beloofd in de garantie.

Ook een klacht indienen over BCC?