Klacht BCC: Home Cinema Set Samsung na 5,8 jaar jaar afgeschreven...

Marjo

In december 2010 bij BCC Eindhoven een Home Cinema Set van Samsung gekocht met een totale waarde van € 9.700,00. Samsung bracht dit complete systeem destijds (2010) splinternieuw op de markt en gaf BCC tijdelijk het exclusieve alléén verkooprecht. In juli 2016 haperde de blueray speler (ging niet meer open of dicht). BCC heeft het apparaat ter reparatie aangeboden bij Selectro Service op 12 juli jl. en op 21 juli jl. kwam het ongerepareerd retour met als reden dat het kapotte onderdeeltje niet meer leverbaar is. Deze is essentieel voor het functioneren van de gehele Cinema Set, zonder dit werkt er niets, behalve de TV met zijn eigen blikken geluid. We hebben telefonisch contact gezocht met Samsung en het antwoord was dat de set na 5 jaar is afgeschreven en zij daarom geen onderdelen meer op voorraad hoeven te houden.(!) Pardon??? Er was geen enkele coulance regeling mogelijk, de peperdure set kon in de kliko. Bij BCC kwamen we ook niet veel verder dan een gratis kabeltje....

De enige mogelijkheid om dezelfde geluidskwaliteit te verkrijgen is een geheel nieuwe geluidsinstallatie te kopen. Deze hebben we intussen bij Mediamarkt aangeschaft( in losse componenten ditmaal) voor € 3.262,00. Bij het installeren hiervan blijkt ook de TV nog een defect te hebben; Aan de achterkant van de TV zit een aansluiting voor de blueray speler om het geluid over de boxen te laten lopen. Deze hebben wij nooit eerder hoeven te gebruiken vanwege het 'gesloten systeem' en vandaag bleek deze aansluiting dus ook kapot. Zeer waarschijnlijk al vanaf de aankoop. Bovenop de € 3.262,00 van de geluidsinstallatie moet er dus nu óók nog een nieuwe TV worden aangeschaft.
Wij zijn van mening dat hier wel degelijk sprake moet zijn van een Redelijke Compensatie in de vorm van euro's door Samsung zelf of door BCC. Eindhoven. Een set van € 9.700,00 koop je niet voor 5,8 jaar...

Goedemorgen mevrouw Van Zon-Bakermans,

Wat een vervelende situatie!
    Ik ga het uitzoeken voor u.

Marjo
    Idd een héle dure/vervelende situatie Marlies. De start met de app. is ook niet vlekkeloos verlopen: 1.verkeerde TV 2. Wel juiste TV maar staand model 3. TV in januari 2011 pas door BCC aan de muur bevestigd. De verkoper van BCC De Hurk wist zich dit onlangs nog feilloos te herinneren. Dank voor uw snelle reactie en we wachten nader (positief) bericht af.
    Vriendelijke groet, Marjo van Zon
    Goedemiddag mevrouw Van Zon,

Helaas bent u telefonisch niet bereikbaar maar uw man heeft mijn telefoonnummer genoteerd zodat u mij kunt terugbellen zodat wij de oplossing samen kunnen bespreken/afstemmen.

Marjo
    Zojuist telefonisch met Marlies afgesproken dat de optische geluidsuitgang van de Samsung TV tegen volledige kostenvergoeding (inclusief vervoer vice versa) door BCC Eindhoven de Hurk wordt gerepareerd. Wij wachten nu op een concrete afspraak hiervoor van BCC. Nadat het bovenstaande naar onze volledige tevredenheid is afgehandeld, gaan we over tot het afsluiten van deze klacht.
    Goedemiddag mevrouw Van Zon,

BCC Eindhoven de Hurk maakt de reparatiecase aan maar gaan de televisie niet zelf repareren.
    Zij gaan uw nog wel benaderen om uitleg over de case te geven.

Marjo
    Op 26 augustus jl. een storingsmelding van BCC ontvangen. In aansluiting daarop is mijn man mobiel door BCC gebeld dat zij op maandag of dinsdag (29 of 30 augustus) zouden bellen voor een definitieve afspraak om de optische aansluiting van de TV te repareren op locatie. Het is nu woensdag de 31e augustus en we hebben niets meer van BCC vernomen....
    Goedemorgen mevrouw Van Zon,

Mijn collega Ronald heeft u op 26 augustus j.l. een email verstuurd met het verzoek om het serienummer door te geven. Zonder serienummer kan het niet aangemeld worden bij Samsung. Wilt u svp een reply geven op zijn bericht?

Alvast bedankt.

Marjo
    Geen mail ontvangen van je collega Ronald, wél een telefoontje gisteren naar mijn man met het verzoek het serienummer op te geven wat achterop de TV vermeld staat. Deze gegevens worden vandaag terug gecommuniceerd naar BCC en dan......jawel, wordt er een afspraak door BCC gemaakt.
    Goedemiddag mevrouw Van Zon,

Jammer dat de aanmelding van de reparatie met vertraging is verlopen.
    U heeft inmiddels rechtstreeks contact met Samsung.
    Wij wachten het bezoek af.

Marjo
    Ook wij wachten nog stééds het bezoek af van Samsung Marlies..... Sterker nog, wij wachten zelfs nog steeds op het máken van een afspraak van Samsung voor de reparatie, nadat wij ze alle gegevens welke ze nodig hadden al 2 weken geleden hebben overhandigd.....Een ontmoedigingsbeleid die veel ergernissen bij ons oproept. De 'service' van Samsung is om te huilen.... BCC doe er wat aan alstublieft, zit Samsung achter de broek, afspraak is bij ons afspraak.(!)
    Goedemiddag mevrouw Van Zon,

Dit duurt wel erg lang. ik ga het uitzoeken.

DIT SPANT DE KROON:
    Geachte heer van Zon,
    Wij hebben geen aankoop gegevens ontvangen van BCC welke voor u de aanvraag op 26-9 heeft ingediend.
    Zonder deze gegevens kunnen wij geen coulance bepalen.
    Graag verzoeken wij u de gevraagde gegevens (aankoop nota) te verzenden.
    Indien wij de gegevens niet voor 12.00 uur op 28-9-2016 ontvangen zijn wij genoodzaakt de opdracht te annuleren.
    Met vriendelijke groeten / With kind regards, Peter Karssen
    Screener / Productspecialist TV

Goedemiddag mevrouw Van Zon,

Inmiddels is dit recht gezet. Ik ga ervan uit dat er nu actie ondernomen wordt.

Marjo
    Hallo Marlies, Na veel toeters en bellen (volgens Peter Karssen zit er helemaal geen optische uitgang op ons type-nummer hahaha...ahum) is de afspraak eindelijk gemaakt. Morgen komt er een monteur....YEAH!! Hoe laat is nog niet bekend, zouden we na maandag 3 oktober jl. doorkrijgen via SMS, maar hebben hierover nog niets vernomen. Ik blijf nog even sceptisch over de goede afloop, dat begrijp je :-)
    Vriendelijke groet, Marjo van Zon
    Goedemiddag mevrouw Van Zon,

wij hebben elkaar telefonisch gesproken en u vertelde mij dat de monteur langs is geweest. Hij moest onderdelen bestellen en gaat opnieuw een afspraak met u maken.

Marjo
    Goedemiddag Marlies, Vanmiddag te horen gekregen dat de onderdelen voor de TV óók niet meer leverbaar zijn. Wél volgt er factuur voor voorrijd- en onderzoekkosten van plm. € 89,00! Als gedupeerde klant hebben wij ons best gedaan om tot een compromis te komen en zijn er nu hélemaal kláár mee. We eisen van BCC - naast de betaling van € 89,00 aan Selectro - een tegoedbon van minimaal € 250,00 voor alle ellende en geleden scha(n)de. Wij wachten uw reactie en bloemen :-) af. Groet Marjo
    Goedemiddag mevrouw Van Zon,

Ik vind het zeer vervelend voor u.
    Wij hebben afgesproken dat u de factuur naar mij mailt. Ik kom met een gepaste totaalklachtoplossing bij u terug.

Marjo
    Goedemiddag Marlies, we hebben vanmiddag idd tel.contact gehad. Alvorens akkoord te gaan en deze klacht te sluiten dienen wij (uiteraard ) eerst te vernemen wat de 'gepaste totaalklachtoplossing' definitief inhoud.
    Vriendelijke groet, Marjo
    BCC
    Goedemiddag Marjo, wij hebben de klachtoplossing net besproken. Ik ga het e.e.a. in gang zetten.

Marjo
    Vandaag een prachtig herfstboeket ontvangen met de excuses van BCC Dit is een mooie 1e stap in de goede richting. Dit ongetwijfeld dankzij de inspanningen van Marlies van BCC klantenservice, Bedankt Marlies! We wachten het verdere verloop van de klantgerichte totaalklachtoplossing nu met vertrouwen af. Vriendelijke groet, Marjo van Zon
    Goedemorgen Marjo,

Bedankt voor je reactie.
    Alles is nu in orde gemaakt.
    Zodra je de factuur ontvangt, kun je deze naar mij mailen.

Marjo
    Er is door BCC een tegemoetkoming van € 150,00 toegezegd ipv gevraagde € 250,00. Oké, so be it, maar nog steeds niets ontvangen. Uit tel. overleg blijkt dat het bedrag wel is overgemaakt, maar naar iemand anders. 'Kan niet waar zijn!' Het is bijna té lachwekkend voor woorden hoe steeds maar zaken fout lopen. Ik word niet in de gelegenheid gesteld om de klacht te handhaven en kan de geboden 'oplossing' alleen maar hier beoordelen en doe dit dus logischerwijze met een negatieve score. .

Marjo

Ook een klacht indienen over BCC?