Klacht BCC: Laptop na 2x opladen kapot, BCC garandeerde dat 't onder garantie viel, maar kwamen rekening van 189

sad Niet opgelost
Marion Derksen

Op 31 juli 2018 heb ik deze laptop voor 199,- gekocht in de BCC winkel. 21september ben ik met de laptop terug gegaan naar de BCC te Zaandam omdat hij niet meer oplaadde. Ik heb tot die tijd 2 x de laptop opgeladen. De laptop is niet gevallen, gestoten of iets dergelijks. En hij is enkel alleen door mij gebruikt.

In de winkel zagen ze gelijk wat het probleem is. Het pinnetje van het oplaadpunt in de laptop is verbogen. Op mijn verbazende reactie omdat ik de laptop nog maar kort heb en er zorgvuldig mee om ben gegaan, reageerde de meneer van de BCC met geruststellende woorden dat dit wel vaker voorkomt en dat dit ook zonder forceren kan gebeurgen. Er wordt mij ook gegarandeerd dat dit onder de garantie valt en er verder geen kosten bij komen kijken. De meneer van de BCC zet zelfs een grote kruis door het stukje van de kosten op het afgifte bewijs.

Tot mijn schrik krijg ik 11 oktober een mailtje van BBC waarin staat dat de reparatiekosten 189,44 bedragen!!!

Ik heb gelijk contact opgenomen met de klantenservice van BBC. Ik heb mijn verhaal gedaan en er zou contact opgenomen worden met de BBC in Zaandam en ik zou dezelfde dag nog terug gebeld worden.

Een aantal uren later had ik de BBC in Zaandam aan de telefoon. Ik kreeg te horen dat het inderdaad hun fout was geweest om te zeggen dat het binnen de garantie zou vallen en er geen kosten aan verbonden zou zijn dus ze konden aanbieden de kosten te verminderen naar 90,-. Hier ben ik uiteraard niet akkoord mee gegaan. Ik ga geen reparatie kosten van 90,- betalen op een laptop van 199,- die maar een enkele keer gebruikt is. Zou ik ook meer enigszins het idee hebben dat het probleem door mijzelf ontstaan is, dan had ik het een ander verhaal gevonden. Maar niet in dit geval. De dag erna weer contact opgenomen met klantenservice.
Volgens de mensen van BBC beslissen hun niet zelf over wat wel of niet onder de garantie valt, maar doet Medion dat.
Van de klantenservice heb ik een telefoonnummer gekregen van Medion en contact met hun opgenomen met mijn verhaal. Bij Medion reageerde ze erg verbaasd omdat volgens hun wel degelijk BCC zelf beslist wat de reparatiekosten etc zijn. Volgens medion is BBC een klant bij hun en niet de particulier en moet BBC dit oplossen.

High service is het slogan van BBC. Dan verwacht ik ook dat mensen zich aan hun woord houden.

Reparatie kosten vergoeden zoals afgesproken

BCC is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Marion Derksen
    Nog steeds geen reactie van BBC. Ook niet via hun Klachtenservice.

Marion Derksen

Ook een klacht indienen over BCC?