Klacht BCC: Niet toepassen van de (uitgebreide) garantieregeling op intern defect aan een TV.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 309193
Gebruiker
W.M. Veenstra
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Op 6 september 2016 kocht ik bij BCC een LG TV, type 55UH850V, inclusief een Service plus polis + 3 jaar.
De factuur heeft als ordernummer 201609-003028098 en klantnummer 103904571.
Twee weken geleden gaf deze TV de geest. Bij inspectie door een monteur van CE Repair, aan wie het onderhoud blijkbaar is uitbesteed, bleek dat het 3D-paneel was aangetast, waardoor er geen beeld meer verscheen.
Over de reparatie ontving ik op, 21 juni, een mail van CE Repair, met referentie: 201806-9306573. Het bedrijf stelt daarin dat de oorzaak van het defect aan het 3D-paneel “onheil van buitenaf” is en er dientengevolge geen aanspraak kan worden gemaakt op garantie – dit na overleg met LG.
Waar beide bedrijven dit oordeel op baseren is mij volstrekt onduidelijk. De TV is het afgelopen jaar niet verplaatst en is slechts indien nodig, en dan met de nodige voorzichtigheid, aangeraakt. Bovendien is de TV aan de buitenkant geheel onbeschadigd en is ook het vóór het 3D-paneel liggende paneel onbeschadigd. Een verstoring van buitenaf is dus uitermate onwaarschijnlijk als oorzaak van het defect.
Ik heb bij de aanschaf van de TV veel geld extra betaald voor een uitgebreide garantieregeling. Aangezien de TV bij u is aangeschaft inclusief de garantieregeling, spreek ik u hierop aan.
De uitgebreide garantieregeling legt de bewijslast voor de stelling dat de klant de schade heeft veroorzaakt bij de leverancier. Ik verneem graag van u welk bewijs u hebt voor uw stelling dat het defect aan de TV is veroorzaakt door onheil van buitenaf.

Gewenste oplossing

Gratis reparatie van de TV of vervanging door een gelijkwaardige TV.
Geboden oplossing
Er is nog geen oplossing aangeboden. Misschien is de verwarring ontstaan doordat ik onder "De oplossing" de door mij voorgestelde oplossing heb geschreven, terwijl het de bedoeling is dat de leverancier zijn oplossing daar neerschrijft. Als dat zo is, verzoek ik u om de tekst onder "de oplossing" weg te halen.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

1 reactie

  1. Auteur
    BCC
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Dit is onze laatste reactie
    Deze reactie is verborgen

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over BCC?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen