Klacht BCC: Nu naar 2 jaar en 6 maanden verschijnt er een streep in het beeld.

E.H. van de Most

Ik heb in januari 2018 een LG OLED 55 C7 gekocht voor €1651,- .
Nu naar 2 jaar en 6 maanden verschijnt er een streep in het beeld.
Ik kreeg van BCC via CE-Repair een
Reparatievoorstel waarbij ik €522,28 indicatief zou moeten betalen( uit coulance van LG )

In verband met de levensduur volgens tabel van Techniek Nederland is er door de reparateur een coulance op de reparatiekosten toegepast. Echter moeten wij ons aan deze richtlijnen houden.
Zoals eerder vermeld vinden wij het vervelend dat uw apparaat kort na de garantieperiode een reparatie heeft moeten ondergaan. Mijn collega is dan ook zo coulant geweest om voor te stellen, om de helft van de reparatiekosten voor onze rekening te nemen wat uit komt op een bedrag van € 278,13.

Van een product mag je verwachten dat je het een bepaalde tijd zonder problemen kunt gebruiken.

Bij het voorstel van CE Repair gaat het om een reparatie die niet levensverlengend is en op een reparatie zit ook maar drie maanden garantie en omdat het in het begin van de wettelijke levensduur valt van 6 jaar, kan het zo weer gebeuren.

Graag hoor ik een passende oplossing, zodat het product voldoet aan zijn levensverwachting, anders is het een ondeugdelijk product.

Een oplossing zou zijn dat de kosten van de reparatie niet voor mijn rekening komen en voor de resterende tijd van die 6 jaar een levens verlengde garantie wordt gegeven.

BCC
    Goedemorgen heer Van der Most,

Wat vervelend dat uw televisie een defect vertoont.

De televisie is buiten fabrieksgarantie van 24 maanden en binnen de economische levensduur van 72 maanden.

In dit geval is sprake van een levensduurverlengende reparatie. Dan mogen kosten doorberekend worden. Zowel de fabrikant als BCC hebben coulance over de reparatiekosten verleend.

Ik vertrouw u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Marlies
    Team Customer Care

Ook een klacht indienen over BCC?