Klacht BCC: Onjuiste informatie over verzekering en slechte afhandeling problemen en schade

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 149273
Gebruiker
pheuvel
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Ik heb op 8 -12-15 mijn laptop ter reparatie gebracht naar BCC Nijmegen
Daarbij ben ik zo eerlijk geweest aan te geven dat ik de dag ervoor onderweg naar de BCC de laptop heb laten vallen.
We hebben deze uitgebreide verzekering afgesloten omdat daarbij uitdrukkelijk door de verkopers verteld werd dat we ons dan nergens zorgen over hoefden te maken. Alles zou worden vergoed.
Er waren voor de val drie problemen
Er zijn twee pixels kapot
De returntoets zit los en
het is niet mogelijk om een AVG virusscan pakket te installeren.
Bij BCC zeiden ze dat ik me geen zorgen hoefde te maken en dat de computer gerepareerd zou worden.
(17-12-2015) kregen we een brief dat de kosten voor reparatie € 194,34- zouden kosten. Terwijl geen pixelschade geconstateerd wordt en de software in orde is (aantoonbaar onwaar). De rest is valschade. Ondanks herhaalde telefoontjes en mailtjes blijft BCC bij dit standpunt.

De oplossing

Ik wil dat mijn laptop kosteloos gerepareerd wordt omdat:
1 De problemen voor de val bestonden
2 De verkoper mij destijds heeft gezegd dat alles (zelfs een kopje koffie of een val verzekerd zou zijn.

4 reacties

  1. Auteur
    BCC
    Datum
    Uiteraard valt het tegen als u moet betalen voor een reparatie. BCC wil u als klant natuurlijk liever niet confronteren met kosten. Als dit wel gebeurt dan is er een goede reden voor.
    De pixelfout of andere problemen zijn helaas niet geconstateerd. Het toetsenbord en topcover moet vervangen worden.
    Er is bij deze reparatie val en stoot schade geconstateerd. Dit soort schade is uitdrukkelijk van garantie uitgesloten.
    Ondanks deze vervelende mededeling hoop ik dat ik u compleet heb kunnen informeren.
  2. Auteur
    pheuvel
    Datum
    Ik krijg steeds dezelfde reactie terwijl er:
    Systematisch ontkend wordt dat er pixelschade is, en dat ik software niet geïnstalleerd krijg. Ook wordt de verkeerde voorlichting afgedaan met een excuus. Nogmaals de schade was allemaal aanwezig voor de val. Ik wil dat die gerepareerd wordt binnen de garantie/verzekering. Mij werd nl verteld dat alle problemen onder de garantie vallen. Ik vindt het geen bezwaar dat er een deukje in de cover zit en heb ook niet gevraagd die te repareren.
  3. Auteur
    BCC
    Datum
    De technische problemen die u omschrijft zijn helaas niet geconstateerd, alleen de gebruikersschade is geconstateerd. Gebruikersschade valt helaas niet onder garantie, ook niet onder de extra verzekering.

    Het spijt mij dat ik u niet anders kan berichten.
  4. Auteur
    pheuvel
    Datum
    Er wordt niets gedaan met mijn klacht ondanks dat ik niet goed voorgelicht ben en een hele dure servicepolis heb afgesloten. Dus is de klacht niet afgehandeld.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
pheuvel
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over BCC?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen