Klacht BCC: Opvolging verkoper na garantieperiode (consumentenwetgeving).

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 455972
Gebruiker
Krijn
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Philips TV 55PUS6561/12 voor de 4e maal defect in 3,5 jaar. Reparatie niet mogelijk volgens CErepair. Belachelijk lage coulance regeling aangeboden gekregen (meer als 80% afschrijving), verkoper BCC wijst alle verantwoordelijkheid en bijdrage tot oplossing van de hand.

De oplossing

Het leveren van een vervangend goed werkend product, daar dit de 4e reparatie zou zijn (ledbars, ledunit, panel en nu software/hardware problemen, waardoor toestel niet meer opstart).
Conform de consumentenbond aangeeft:
Garantie op tv buiten garantietermijn
Ook na de garantieperiode van de winkel of fabrikant kun je nog recht hebben op gratis reparatie of vervanging. Dat is je wettelijk recht op een deugdelijk product.

3 reacties

  1. Auteur
    Krijn
    Datum
    Helaas, buiten een reactiemail hoe het contact was met de klantenservice (slecht dus), verder geen reactie ontvangen van BCC.
    Coulancevoorstel van CE Repairs inmiddels afgewezen (berekende kosten hoger dan de coulancevergoeding van Philips). Verwacht nog steeds een acceptabel aanbod van BCC.
  2. Auteur
    Krijn
    Datum
    Bijzonder, wel een tevredenheidsonderzoek ontvangen per mail, maar verder geen enkele reactie van BCC. TOP! De keuze is bij een volgend product snel gemaakt denk ik, geen BCC meer?
  3. Auteur
    BCC
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedemiddag heer, mevrouw Gijbels,

    Het is mij niet helemaal duidelijk.
    Wilt u s.v.p.uw opmerking of klacht mailen naar customercare@bcc.nl zodat ik u verder kan helpen.

    Alvast hartelijk dank.

    Met vriendelijke groet,

    Marlies
    Team Customer Care

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Krijn
Datum
Uiteindelijke oplossing
Gegevens waren via bounce van server retour gekomen. Worden nogmaals aangeboden bij customercare@bcc.nl 12:26 (34 minuten geleden) aan customercare, cc: Gijbels Beste heer/mevrouw, Omdat mijn schoonvader heeft verzocht om dit voor hem op te pakken, verwijs ik u naar onderstaande (tevens heb ik eerder contact gehad met de telefonische afdeling van customer care). Alhoewel duidelijk alles in de klacht staat, verzocht men hem toch e.e.a. aan u te zenden per e-mail. Goedemiddag heer, mevrouw Gijbels, Het is mij niet helemaal duidelijk. Wilt u s.v.p.uw opmerking of klacht mailen naar customercare@bcc.nl zodat ik u verder kan helpen. Alvast hartelijk dank. Met vriendelijke groet, Marlies Team Customer Care
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over BCC?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen