Klacht BCC: Overname it's service-certificaat blijkt ineens niet van toepassing te zijn

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 161692
Gebruiker
J. vd Berg
Datum
4 reacties

Details

De klacht

25 maart jl. bleek onze Samsung wasautomaat kapot te zijn. 24-7-2010 gekocht bij It's in Sliedrecht, mèt 4 jaar extra garantie, tot 28 juli 2016.
Gekeken bij BCC (die zitten sinds het faillissement van It's in het pand) op de website en... hoera: service-certificaat van It's zijn overgenomen door HCC mits.... de aankoop (o.a.) is gedaan bij It's in Sliedrecht. Dus: helemaal goed.
Echter: vandaag ben ik toch zelf maar gaan bellen, o.a. naar Samsung en ook maar weer naar BCC, enz.
Wat blijkt nu: de overname van een service-certificaat is (volgens de medewerker BCC) alleen geldig als het is afgegeven voor (of na, dat is wat duister) maart 2011. Dus: geen vergoeding. Dit gegeven staat echter nergens op de website van BCC.
Ik vind dit uitermate kwalijk: er staat duidelijk op de webpagina "service-garantie-overgenomen-winkels" dat het service-certificaat is overgenomen door BCC, informeer je telefonisch dan komt ineens een duistere bepaling van maart 2011 op de proppen !

De oplossing

Wij hebben € 99,95 betaalt voor 4 jaar aanvullende garantie.
Het bedrijf wat repareert heeft vandaag telefonisch een prijsopgaaf gedaan van € 185,00
Ik vind dat BCC de geldigheid van het service-certificaat ten onrechte beperkt. De datum maart 2011 is nergens op hun website te vinden.
Oplossing 1: certificaat is alsnog geldig en de reparatiekosten worden volledig vergoed.
Oplossing 2: de kosten van het certificaat (€ 99,95) worden alsnog aan mij gerestitueerd

4 reacties

  1. Auteur
    BCC
    Datum
    Beste heer, mevrouw van de Berg,

    Helaas heb ik geen beter nieuws voor u.

    Wegens faillissement van Impact Retail zijn aangekochte It’s garantie certificaten (aangekocht voor maart 2011) niet geldig. Dit certificaat is niet bij BCC aangekocht en ook niet door BCC overgenomen. U kunt voor claims met betrekking tot reparatiekosten of verkoopverantwoording daarom ook niet bij BCC terecht. Wel kan BCC u voor de bekende merken in contact brengen met een geautoriseerde monteur.

    Met vriendelijke groet,

    Sander
    Customer Care

    BCC elektro-speciaalzaken B.V.
  2. Auteur
    J. vd Berg
    Datum
    Op uw pagina op internet (service garantie overgenomen winkels) wordt met geen woord gerept over aankopen na maart 2011. Dit is dus typisch een geval waarin "high service, low pricing" heel erg beneden de werkelijkheid is. U moet nagaan: de Samsung is gebruikt voor/door 2 pensionado's en die is nu al defect!!
    Jammer, BCC, we zullen (als u dit zo laat gaan) een eventuele nieuwe machine ZEKER niet bij BCC gaan kopen. Jammer, want Sliedrecht is zo lekker dichtbij.
  3. Auteur
    BCC
    Datum

    Beste, heer, mevrouw van den Berg,

    Ik vind het erg vervelend dat u de dupe bent van het faillissement van It’s. En dat het product wat u destijds daar heeft aangekocht niet aan uw verwachtingen heeft voldaan. Voor aankopen die gedaan worden bij BCC kan ik u verzekeren dat de aankoop en (verlengde) garantie voorwaarden een stuk beter zijn. Mocht u een nieuw apparaat overwegen bent u van harte welkom.

    Met vriendelijke groet,

    Sander / BCC Customer Care

    BCC elektro-speciaalzaken B.V.
  4. Auteur
    J. vd Berg
    Datum
    BCC-website: It's garantie-certificaten worden overgenomen mits apparaat aangekocht in Sliedrecht en in assortiment BCC voorkomt. Aan beide voorwaarden voldoen wij. Nergends op de BCC website staat "aangekocht voor maart 2011 zijn niet geldig". Dit is dus geen beste beurt voor HCC en geeft weinig vertrouwen in een gezamenlijke toekomst.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
J. vd Berg
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over BCC?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen