Klacht BCC: Probleem afschuiven op klant

Klachtnummer
# 440549
Gebruiker
smile.mdb
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Na ophangen van mijn nieuwe Samsung QLED TV (showmodel, de QE65Q70R) had ik eerst horizontale strepen in beeld, daarna bleef de TV zwart. Ik heb de TV samen met mijn buurman met alle mogelijke voorzichtigheid opgehangen op een ook bij BCC gekochte Vogel's WALL 3305.
CE Repair, door BCC/Samsung gestuurd als reparateur, zegt dat er een breuk is ontstaan in het panel, dit is externe schade, drukschade, en valt niet onder garantie.
Ik heb echter geen grote druk uitgeoefend op het panel, dus naar mijn idee heb ik niets fout gedaan, had ik niets anders kunnen doen bij het optillen/ophangen. Naar mijn idee behoort dit garantie te zijn. Ik ben zelf niet technisch onderlegd, maar een breuk in een panel kan ook andere oorzaken hebben, zeker als een TV als showmodel in de winkel heeft gestaan, zoals bijvoorbeeld een klant die eens het panel vastgepakt heeft waardoor er al een onzichtbare beschadiging was (haarscheurtje) welke pas heeft doorgezet bij het tillen/ophangen van de TV. En zo zullen er vast legio andere mogelijke oorzaken van het probleem zijn. Ik heb in ieder geval geen directe extreme druk op het panel uitgevoerd waardoor de breuk/scheur ontstaan kan zijn.

De oplossing

Ik wil dat BCC het probleem per direct oplost en mij een vervangend product aanbied of de aankoop ongedaan maakt in verband met het herroepingsrecht van 14 dagen wat ik als klant heb.

0 reacties

Ook een klacht indienen over BCC?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen