Klacht BCC: Slecht advies BCC en slechte service achteraf

Klachtnummer
# 90881
Gebruiker
Anne
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Bij de BCC heb ik mij laten adviseren over een strijkijzer, welke ik gebruik voor naaien, appliqueren en persen. Resultaat: Tefal GV7550. Deze zou zelf de warmte en stoom regelen. In de praktijk betekent t dat het strijkijzer nooit écht warm is tenzij je stoomt. Voor veel naaidoeleinden heb je een droog, heet strijkijzer nodig, dus dit strijkijzer is zinloos. Ik zou een apart strijkijzer moeten kopen. Verder krijg je na opstart en standby eerst een stoot water ipv stoom. Nadat ik het strijkijzer heb weggebracht met deze klacht kreeg ik te horen dit geen defect is. Een medewerker vertelt me nu dat dit een resultaat van dit systeem is. Dus eerst natte stof voordat je gaat strijken. De medewerkers zijn erg onverschillig. Ze wimpelen het af door te zeggen dat ze het zelf niet verkocht hebben: ”Ik was zelf niet bij de verkoop en u zelf wel”. De beloftes van BCC zijn oa 'altijd het juiste product', 'altijd het beste advies' en 'altijd de beste service'. Geen van allen nagekomen.

De oplossing

Ik vind eigenlijk dat ik dit product zou moeten kunnen retourneren of ten minste een compensatie zou mogen ontvangen om een extra strijkijzer te kopen dat we heet wordt zonder te stomen.

1 reactie

  1. Auteur
    BCC
    Datum
    Na aankoop heeft u twee weken de tijd om het apparaat te ruilen. Het strijkijzer is aangekocht in januari 2014, een jaar geleden. Helaas kunnen wij het apparaat na deze tijd niet omruilen. Technisch is het in orde.

Ook een klacht indienen over BCC?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen