Klacht BCC: Slechte service van Apple en BCC gaat erin mee

Kalksma1

Mijn zoon heeft op 12-12-2017 na 2 jaar heel hard sparen eindelijk zijn eigen Ipad gekocht bij BCC voor €369,-
Op 23-4-2018 heb ik hem daar teruggebracht omdat de letters af en toe niet ingetoetst konden worden. Toen ze hem daar uit de beschermhoes haalden zagen ze dat hij helemaal bol stond aan 1 kant.Zij hebben hem toen naar Apple gestuurd om te kijken wat er aan de hand was. De Ipad is (zonder dat ik het wist) tijdens een logeerpartij bij oma begin januari naar een gerenomeerd iemand gebracht omdat er al een scheur in het scherm zat. Deze persoon werkte met dezelfde spullen als waar BCC ook mee werkte,dus mijn schoonmoeder dacht dat het goed zat. (Scherm vervangen bij Apple is erg duur,dat kon ze niet betalen)

Nu kreeg ik op 8-5-2018 een mail van het reparatieteam (via BCC) dat er geen garantie is en de reparatie kost ons €343,19
(nieuwprijs was €369,-!)
Er staat ook nergens in de mail wat er precies mankeert aan de Ipad.
Mijn man en ik hebben alles van Apple en zijn vaste klant bij BCC en tot op heden erg tevreden, maar na deze mail wel een rotgevoel gekregen.Het doet me zeer om tegen mijn zoon te zeggen dat hij gewoon voor niets heeft gespaard en dat zijn Ipad stuk teruggestuurd wordt.Ik hoop dat er toch nog een oplossing komt om deze 9- jarige Ipad fan weer blij te maken!

Dat mijn zoon weer een Ipad heeft die het doet, hij heeft er twee jaar heel erg hard voor gespaard en hij was na 4 maanden al stuk.

BCC
    Beste heer, Mevrouw Kalksma,
    Voor reactie verwijs ik naar de mail die u op 12 mei hierover heeft ontvangen. BCC kan hier geen verantwoording in nemen. Zie onderstaande. Ter aanvulling : U kunt wellicht het ( ongeautoriseerde) bedrijf aansprakelijk stellen die het apparaat heeft verruïneerd. .
    Sander Team customer Care
    ------------------------------------------------

------------------- Oorspronkelijk bericht -------------------
    Van: BCC Customer Service - 1e Lijn
    Ontvangen: 12-5-2018 10:18
    Aan: R Kalksma
    Onderwerp: RE: Een vraag over garantie of reparatie CRM:0569516

Beste heer Kalksma,

Bedankt voor je bericht. Hierin geef je aan dat je niet tevreden bent over het verloop van de reparatie.

Volgens de wet heb je altijd recht op een product van goede kwaliteit. Dit betekent dat je bij een niet door jezelf veroorzaakt defect minimaal 2 jaar lang kosteloos kunt rekenen op herstel of vervanging. Om gebruik te kunnen maken van de garantie dient een product bij een geautoriseerde reparateur te worden aangeboden. Indien je een product door een ongeautoriseerde reparatieservice laat herstellen kan de garantie vervallen. Helaas heeft de reparateur geconstateerd dat er eerder gebruik is gemaakt van een niet door Apple gelicenceerd bedrijf en hierdoor het herstel buiten de garantie vervalt. Door het eerdere herstel zijn lijmresten over en dient het product vervangen te worden. Je kan natuurlijk alsnog het apparaat vervangen tegen de genoemde prijs in de mail. Mijn excuses voor het ongemak.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Heb je verder nog vragen verneem ik dat graag.

Rody
    Adviseur Customer Service

Kalksma1
Geen oplossing en geen antwoord van Apple wat er nou precies mis was met de Ipad.

Ook een klacht indienen over BCC?