Klacht BCC: Wasdroger valt uit tijdens programma

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 133974
Gebruiker
Niels
Datum
9 reacties

Details

De klacht

Begin mei nieuwe wasdroger Siemens gekocht bij BCC. Deze valt uit tijdens het programma. Siemens gebeld; monteur gekomen. Het is de trekschakelaar (gekocht bij en geinstalleerd door BCC). Monteur BCC komt; heeft geen nieuw binnenwerk voor trekschakelaar bij zich dus een nieuwe afspraak. Nieuw binnenwerk trekschakelaar geplaats. Probleem blijft terugkomen. 2 monteurs BCC komen langs: het is de wasdroger zelf want trekschakelaar is ok en geeft spanning. Zou doorgeven worden. Volgende week gebeld met BCC over de status; ze moeten Siemens bellen. Volgende dag: Siemens monteur moet langs komen voor bevestiging dat het probleem het apparaat zelf is. 17/10: monteur Siemens constateert dat het nog steeds de trekschakelaar is.
17/10: probleem is nog steeds niet opgelost, iedere afspraak is weer een week later. Mijn vrouw/ik moeten steeds thuis zijn voor de afspraak. Erg vervelend.

De oplossing

- binnen 1 week een definitieve oplossing of apparaat retour en geld terug;
- binnen 1 week eenzelfde wasdroger kosteloos bezorgd/geinstalleerd;

In beide gevallen compensatie in de vorm van een stevige korting bij een nieuwe aankoop Siemens/BCC.

- zonder bijbetaling vervanging en installatie van een beter/duurder model Siemens wasdroger.

9 reacties

  1. Auteur
    BCC
    Datum
    Geachte mijnheer Simons,

    Achter de schermen zijn wij druk bezig geweest want het probleem is niet zo simpel als het lijkt, Siemens wijst naar de trek schakelaar deze is vervangen voor een splinter nieuwe en nu wijst bcc weer naar de droger. Ik heb contact gehad met Siemens. Zij gaven aan dat er voor deze machine nog een onderdeel besteld is. Zij willen toch nog een keer een monteur sturen die dan A bestelde onderdeel plaatst en B nog eens de machine nakijkt.

    Ik heb ook aangegeven tegen de monteur daar dit een dubbele trekschakelaar betreft en dat de wasmachine wel door draait en niet uitvalt.

    Siemens gaat in ieder geval wel contact met u opnemen
    Houd u mij a.u.b. op de hoogte want wil wel dat dit opgelost gaat worden.

    vriendelijke groet
    Ronald van Veen
    BCC electro speciaalzaken BV
  2. Auteur
    Niels
    Datum
    Siemens heeft mij vandaag gebeld. Komend maandag 26/10 staat er een monteur op de stoep.
  3. Auteur
    BCC
    Datum
    Geachte mijnheer Simons,

    Hou mij aub op de hoogte, wil graag weten hoe het nu afgelopen is.

    vriendelijke groet,
    Ronald van Veen

    BCC electro speciaalzaken BV
  4. Auteur
    Niels
    Datum
    De monteur is vandaag geweest. Hij had geen onderdeel bij zich (stond niet in zijn werkopdracht). Hij ziet zelf dat de wasdroger uitvalt 5 minuten na het starten van een programma. Hij kijkt binnenin de machine. Zijn conclusie: 2 verschillende onderdelen moeten vervangen worden omdat één van de twee mogelijk de oorzaak van het probleem is. Voor het installeren moet een nieuwe afspraak gemaakt worden.
  5. Auteur
    BCC
    Datum
    Geachte mijnheer Simons,

    Blijft geen leuke zaak. ook al is er nu een oplossing. Blijft natuurlijk heel vervelend dat u nu opnieuw weer thuis moet blijven.
    Ik hoop dat de onderdelen er snel zijn zodat er eindelijk weer normaal gedroogd kan worden.

    vriendelijke groet
    Ronald
  6. Auteur
    Niels
    Datum
    Monteur zou vandaag tussen 12-18u komen. Om 16:00 word ik gebeld: er is een fout gemaakt in de planning, er zijn geen onderdelen besteld. Het heeft dus geen zin voor de monteur om langs te komen.

    Ik heb dus een hele middag niets kunnen doen om te wachten op een monteur die uiteindelijk niet komt.
    Wat een waardeloze service is dit! Slechte communicatie, monteurs BCC/Siemens die naar elkaar wijzen. 8/9 monteursbezoeken verder en nog steeds geen oplossing. Schande!
  7. Auteur
    Niels
    Datum
    Monteur is vandaag geweest en heeft meerdere (electronische) onderdelen vervangen. Droger draaide daarna een volledig programma. Als komende week er geen storingen meer voorkomen dan beschouw ik de klacht als opgelost.
  8. Auteur
    BCC
    Datum
    Geachte mijnheer Simons,

    Ik hoop inderdaad dat het nu toch een keer voor u opgelost is.

    vriendelijke groet
    Ronald
  9. Auteur
    Niels
    Datum
    BCC en Siemens wijzen beide naar andere oorzaak. Na een dozijn monteursbezoeken en maanden wachten is het probleem verholpen na het vervangen van meerdere onderdelen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Niels
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over BCC?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen