Klacht BCC: Wasmachine binnen de helft van de verwachte levensduur stuk.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 34923
Gebruiker
R.A. van Geelen
Datum
7 reacties

Details

De klacht

telefonisch contact gehad met BCC service center. Bosch WM was stuk. bonkte op het laatst en lekte wat water. monteur van Bosch kwam langs om een diagnose te stellen deze stelde vast dat het wiel was afgebroken van de trommel. de kosten werden gesteld op 300 euro later werd bijgesteld naar 210. Wij hebben het niet laten maken omdat wij het niet eens zijn met de kosten hiervoor. de WM is 28 maanden oud. volgende dag weer gebeld met service center medegedeeld dat wij niet eens zijn met deze kosten. wij moesten eerst betalen en afwachten of wij wat terug zouden krijgen. omgekeerde wereld lijkt mij. de WM is niet deugdelijk naar mijn idee. ik heb gevraagd of de regeling via mail mocht ontvangen. dat werd toegezegd. De email heb ik niet gekregen. Ik heb daarop een mail gezonden waarin ik vraag om een kosteloze reparatie of vervanging. 2 weken later zonder reactie gekregen te hebben, zelf maar gebeld. mail te sturen was vergeten, men komt afspraak niet na. Je wordt niet serieus genomen.

De oplossing

Kosteloze en deugdelijke reparatie of indien dit niet deugdelijk mogelijk is vervanging.
Excuses voor de gang van zaken en de slechte afwikkeling van een eerste klachtenmelding via email

7 reacties

  1. Auteur
    BCC
    Datum
    Uw apparaat is buiten garantie maar binnen de levensduur. Bij een levensduurverlengende reparatie levert u een bijdrage in de kosten, hierbij wordt rekening gehouden met de leeftijd van het apparaat, op basis van de afschrijvingsmethode en levensduur volgens Uneto-Vni. Gebruikersfouten en onheil van buitenaf zijn hierbij uitgesloten.
    Na het bezoek van de erkende monteur, ontvangen wij graag een kopie van het reparatie rapport zodat wij kunnen beoordelen of u nog recht heeft op coulance of dat dit bij het bezoek al verrekend is. Onze excuses voor de niet verzonden e-mail.
  2. Auteur
    R.A. van Geelen
    Datum
    Goedenmiddag, Zoals u heeft gelezen is Bosch langs geweest en heeft een diagnose gesteld. Wij hebben van BCC en Bosch geen rapport gekregen. Vandaar dat ik BCC gevraagd heb of ik de regeling via email te ontvangen zodat wij dit konden beoordelen. Tot op heden niets ontvangen. De kosten van € 210,00 die de monteur noemde zijn buiten proportioneel. Inmiddels vier weken verder en geen nette (tussen) oplossing geboden. Uw probleem is nu onterecht mijn probleem geworden! redelijkheid/billikheid
  3. Auteur
    BCC
    Datum
    Wanneer u een bezoek krijgt van Bosch laten zij een rapport achter. Deze kunt u naar BCC toesturen zodat wij kunnen beoordelen/uitrekenen of u nog recht heeft op coulance of dat dit verrekend is bij het bezoek. Graag ontvangen wij het rapport:BCC customer Care
    Postbus 75513
    1118 ZN Schiphol
  4. Auteur
    R.A. van Geelen
    Datum
    Wij hebben geen rapport van Bosch, dit is niet achtergelaten. Het bevreemd mij dat jullie dat niet automatisch krijgen als de melding van een storing of defect van een apparaat van een klant bij Bosch geplaatst wordt. Daarbij is het nu reeds een aantal weken geleden. Van de zotte dat ik nu zelf achter die spullen aan moet, dit moet terug sturen naar jullie, waar weer enige tijd overheen gaat om uiteindelijk een antwoord te krijgen. Die slogan klopt van geen kant!
  5. Auteur
    R.A. van Geelen
    Datum
    Ik heb meerdere malen zowel tel als mail u gevraagd om gebreken te herstellen dan wel met een alternatieve oplossing te komen. Uit uw antwoorden blijkt ook dat u mijn klacht niet goed doorleest of contact met Service center. Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd en moet overal zelf achteraan gaan. Ik denk er sterk aan de overeenkomst te ontbinden. Ik zal hiervoor een brief opstellen en aangetekend insturen, ook de kosten voor het aantekenen zal ik u in dat geval in rekening brengen.
  6. Auteur
    BCC
    Datum
    Wij ontvangen geen rapport van Bosch. U kunt deze aanvragen bij Bosch als u deze niet gekregen heeft. Graag ontvangen wij een kopie zodat we uw situatie kunnen beoordelen.
  7. Auteur
    R.A. van Geelen
    Datum
    De informatie voorziening beneden maats. Afspraken niet nagekomen. Afhandeling daarom veel langer dan nodig.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
R.A. van Geelen
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over BCC?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen