Klacht BCC: Wasmachine is kapot gegaan na 5 jaar, heb 6 jaar garantie. BCC weigert te repareren of een vervangend product te leveren.

wjanssen

Kort samengevat komt het er op neer dat mijn wasmachine na 5 jaar defect is gegaan doordat de lagers kapot zouden zijn. De kosten om dit euvel te herstellen zijn dermate hoog dat deze de huidige waarde van de machine overstijgen. Ik had destijds voor 6 jaar garantie bijgekocht. BCC is van oordeel dat slijtage niet onder het garantiecertificaat valt. Ik ben echter van oordeel dat er sprake is van een ondeugdelijk onderdeel, omdat lagers normaliter bij normaal gebruik niet na 5 jaar kapot mogen zijn. Mocht het servicecertificaat daadwerkelijk geen uitkomst bieden dan meen ik toch op z’n minst conform 7:17 BW recht op herstel/vervanging te hebben maar BCC negeert mijn beroepen op dit wetsartikel. Het product is aangekocht bij de Harense smid, deze is failliet gegaan en BCC heeft de vestigingen en garanties (certificaten) van machines overgenomen.

Dat de machine gerepareerd wordt of een vergelijkbaar machine geleverd wordt.

BCC
    Goedemorgen heer Janssen,

Ik vind het vervelend voor u dat de wasmachine een defect vertoont en niet meer te repareren is.

Ik verwijs u naar de voorwaarden van het All-In Service Certificaat.

Afschrijving en vervanging van een defect apparaat zijn hierin uitgesloten.

Dit betekent dat wij niet ingaan op uw verzoek tot omruiling van het apparaat.

Ik vertrouw u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Marlies

BCC elektro-speciaalzaken B.V.