Klacht BCC: Wasmachine stuk

Klachtnummer
# 68683
Gebruiker
Irene
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Bosch wasmachine in mei 2011 aangeschaft bij BCC is stuk gegaan. Waarschijnlijk is de as gebroken 20 juni contact opgenomen met BCC en klacht uitgelegd. Ze beloofde dat de monteur van Bosch ons binnen twee werkdagen zou bellen. Niets gehoord dus zelf maar gebeld. Monteur kan niet eerder langs komen dan 31 juli. Net terug van vakantie met veel wasgoed en kunnen niet zo lang zonder wasmachine. Aangezien de voorrijkosten 65 euro zijn en de reparatiekosten naar alle waarschijnlijkheid hoog zullen uit vallen en wij niet zo lang zonder wasmachine kunnen hadden we besloten om dan maar een nieuwe te kopen. Dit uitgelegd aan BCC en gevraagd of zij ons eventueel tegemoet wilde komen met de aanschaf van een nieuwe, maar helaas zij kunnen helemaal niets voor ons doen. Er werd ons wel een paar keer fijntjes medegedeeld dat we die extra garantie maar hadden moeten nemen. Heel jammer allemaal. Ons zie je niet meer bij de BCC

De oplossing

Graag een passende oplossing in de vorm van een korting op een nieuwe wasmachine

4 reacties

  1. Auteur
    Irene
    Datum
    20 juni moet 20 juli zijn
  2. Auteur
    BCC
    Datum
    Uw apparaat is buiten garantie maar binnen de levensduur. Bij een levensduur verlengende reparatie levert u een bijdrage in de kosten, hierbij wordt rekening gehouden met de leeftijd van het apparaat, op basis van de afschrijvingsmethode en levensduur volgens Uneto-Vni. Gebruikersfouten en onheil van buitenaf zijn hierbij uitgesloten.
    Na het bezoek van de erkende monteur, ontvangen wij graag een kopie van het reparatie rapport zodat wij kunnen beoordelen of u nog recht heeft op coulance of dat dit bij het bezoek al verrekend is. Wanneer u besluit een nieuwe machine aan te schaffen, krijgt u hier geen korting op. Alleen wanneer de erkende monteur van het desbetreffende merk de machine heeft afgekeurd, dan krijgt u een ruiling op basis van afschrijving.
  3. Auteur
    Irene
    Datum
    Eerst duurt het 3 dagen voor Je teruggebeld wordt voor een afspraak met een monteur, dit kost je dan € 65.-, hierna volgt een reparatie kostenoverzicht , waarna de discussie zal volgen hoeveel je maximaal hoeft bij te betalen voor een reparatie, laat zeggen maximaal € 300.- . Voor dit voor elkaar is ben je denk ik 1 maand verder, een afspraak met een monteur alleen al duurt minimaal 10 - 14 dagen. Gezien dit heb ik dus maar een nieuwe gekocht.
    Nee absoluut geen bcc of Bosch meer voor mij,
  4. Auteur
    BCC
    Datum
    Het spijt ons dat wij niet anders konden berichten. Maar de informatie is conform de procedure.

Ook een klacht indienen over BCC?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen