Opgelost door BCC: Wij dienen zelf consequenties te dragen v/e onveilige aankoop o.b.v. (ondeugdelijk) advies van BCC

content Opgelost
Gedesillusioneerde

Op basis van advies van BCC aangaande een wasmachine en een (om een veilige was-/droogzuil te creëren) passend en veilig tussenstuk gaan we over tot aankoop van betreffende producten. Inmiddels is, nota bene middels inspectie van BCC zelf, aangetoond dat dit advies foutief was aangezien de geadviseerde combinatie hoogst onveilig blijkt bij ingebruikname. Volgens BCC dienen we echter zelf de consequenties te dragen.

Na gedegen, schriftelijk vastgelegde, informatiezoektocht bij en met BCC gaan we over tot aankoop van een door hen geadviseerde productcombinatie. Na aankoop en na inspectie vanuit BCC zelf blijkt en wordt bevestigd dat er bij ingebruikname een onveilige situatie ontstaat. In plaats van een gedegen oplossing blijkt dat we zelf de consequenties zou moeten dragen voor het feit dat BCC ons onjuist heeft geadviseerd (schriftelijk bewijs aanwezig) en we op basis daarvan tot de aankoop zijn overgegaan van een combinatie aan producten die niet veilig blijkt, hetgeen zoals eerder al beschreven, bevestigd werd na een inspectie van BCC zelf. De droger trilt zo erg, hij 'loopt' bijna van de wasmachine af dus naast niet veilig kunnen wassen, is wassen met uitgestelde start, 's nachts of wanneer we niet thuis zijn geen optie. Daarnaast werd direct na plaatsing een ‘spleet’ zichtbaar naast het wasmiddel doseer bakje die ook bijdroeg aan vragen omtrent advies en plaatsing. Ook daarvan zijn overigens foto’s toegestuurd waarop men nooit inhoudelijk is ingegaan. Niet alleen blijven ze bij klachtafhandeling inhoudelijk en qua actie in gebreke, ook beloftes van terugkoppeling of contactopname vanuit BCC worden structureel (dit loopt al sinds augustus jl.) niet nagekomen.

Vervanging van het onveilige door een veilig tussenstuk door BCC. (Incl. plaatsing)

BCC is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Gedesillusioneerde
    Helaas kan ik geen opname bijvoegen van een 'wandelende' droger en de onveilige was-/droogzuil in actie. Wel een foto van de eerder aangesproken tussenruimte die na plaatsing is genomen en ontstond tussen het wasmiddel doseer bakje en de wasmachine zelf. Bij inspectie door BCC is aangegeven dat deze ontstaat door een onjuist tussenstuk waardoor het gewicht van de droger niet optimaal wordt uitgebalanceerd. Hierdoor kan dus schade aan de wasmachine ontstaan.

Gedesillusioneerde
Inmiddels lijkt overeengekomen dat BCC op korte termijn het ondeugdelijke door een veilig product gaat vervangen. Ze beloven plaatsing en kosteloze vervanging.

Ook een klacht indienen over BCC?