Opgelost door BCC: Zeer onklantvriendelijk, schending consumentenrechten en slechte communicatie

content Opgelost
A.A.J.M. de Kleijn

Een tijd geleden was mijn vriezer stuk ruim binnen de wettelijke garantie. BCC heeft dit echt zeer slecht opgepakt en uiteindelijk ook niet opgelost. De communicatie was heel slecht en zij kwamen ook met verschillende standpunten (ook via deze site). Er is echter geen discussie mogelijk, want Liebherr heeft zwart op wit aangegeven dat levensduur 10 jaar is. Liebherr heeft overigens mij niet in de kou laten staan en heeft tegen het gereduceerde tarief van €100,00 gerepareerd; dit zou ik dan kunnen verhalen bij BCC. Omdat de meerdere klachten op deze site niet tot het gewenste resultaat hebben geleid, heb ik een aangetekende aansprakelijkstelling gestuurd. Reactie is, - niet geheel verrassend - uitgebleven. Toen ik op het punt stond de geschillencommissie in te schakelen, kreeg ik in september een mail van klachtenkompas dat de klacht was heropend, omdat BCC voornemens was de klacht alsnog op te lossen. Ik was positief verrast, maar uiteindelijk niets meer gehoord. Blij met een dooie mus dus, maar wel in de lijn van deze kwestie. Omdat zich vlak daarna twee heftige sterfgevallen hebben voorgedaan, had ik mijn prioriteiten elders. Ik ben het echter niet vergeten en wi graag weten of BCC nu nog wat gaat doen of dat ik alsnog de geschillencommissie moet gaan inschakelen. Ik heb overigens al velen (met succes) behoed voor de werkwijze van BCC.

Dat BCC eindelijk deze kwestie op de juiste manier afhandelt door mij de reparatiekosten te vergoeden, zonder tussenkomst geschillencommissie.

BCC is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

A.A.J.M. de Kleijn
Ze hebben alsnog de reparatiekosten vergoed. Weliswaar op basis van coulance (dus er bestaat nog steeds verschil van mening over de rechten en plichten), maar ik kan de zaak eindelijk sluiten! Dat is fijn.

Ook een klacht indienen over BCC?