Opgelost door BCC: Zeer onklantvriendelijk, schending consumentenrechten en slechte communicatie

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 292441
Gebruiker
A.A.J.M. de Kleijn
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Een tijd geleden was mijn vriezer stuk ruim binnen de wettelijke garantie. BCC heeft dit echt zeer slecht opgepakt en uiteindelijk ook niet opgelost. De communicatie was heel slecht en zij kwamen ook met verschillende standpunten (ook via deze site). Er is echter geen discussie mogelijk, want Liebherr heeft zwart op wit aangegeven dat levensduur 10 jaar is. Liebherr heeft overigens mij niet in de kou laten staan en heeft tegen het gereduceerde tarief van €100,00 gerepareerd; dit zou ik dan kunnen verhalen bij BCC. Omdat de meerdere klachten op deze site niet tot het gewenste resultaat hebben geleid, heb ik een aangetekende aansprakelijkstelling gestuurd. Reactie is, - niet geheel verrassend - uitgebleven. Toen ik op het punt stond de geschillencommissie in te schakelen, kreeg ik in september een mail van klachtenkompas dat de klacht was heropend, omdat BCC voornemens was de klacht alsnog op te lossen. Ik was positief verrast, maar uiteindelijk niets meer gehoord. Blij met een dooie mus dus, maar wel in de lijn van deze kwestie. Omdat zich vlak daarna twee heftige sterfgevallen hebben voorgedaan, had ik mijn prioriteiten elders. Ik ben het echter niet vergeten en wi graag weten of BCC nu nog wat gaat doen of dat ik alsnog de geschillencommissie moet gaan inschakelen. Ik heb overigens al velen (met succes) behoed voor de werkwijze van BCC.

De oplossing

Dat BCC eindelijk deze kwestie op de juiste manier afhandelt door mij de reparatiekosten te vergoeden, zonder tussenkomst geschillencommissie.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

BCC is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

1 reactie

  1. Auteur
    A.A.J.M. de Kleijn
    Datum

Uiteindelijke oplossing

Auteur
A.A.J.M. de Kleijn
Datum
Uiteindelijke oplossing
Ze hebben alsnog de reparatiekosten vergoed. Weliswaar op basis van coulance (dus er bestaat nog steeds verschil van mening over de rechten en plichten), maar ik kan de zaak eindelijk sluiten! Dat is fijn.
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over BCC?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen