Klacht BCC: Zodra er schade op je product zit kan je de garantie wel vergeten.

Anne1995

Ik ben nu al ca. 3 weken bezig met een reparatieverzoek voor mijn laptop waarbij het scherm binnen 1 jaar er mee gestopt is - productiefout. Echter ziet de reparateur dit anders, er is namelijk 1 jaar geleden een schade op de laptop gekomen en ja hoor, hier schuiven ze het natuurlijk ook op af.

Naar aanleiding hiervan kreeg ik dus de volgende prijsopgaaf, en onthoud de laptop is ca. €540,00 waard: “Apparaat is gevallen en dus is dit een gebruikersfout en valt dus buiten garantie. De top cover, LCD cover, base cover en moederboord dienen vervangen te worden.”. Kosten: €‎ 567,26.

Na telefonisch contact met de BCC klantenservice, konden ze eerst niks voor mij betekenen want "ze kunnen niet in discussie gaan met de reparateur". Uiteindelijk heb ik de naam van de reparateur gekregen maar zij konden niet helpen. Opnieuw contact met BCC opgenomen, en toen kon ik plotseling wel geholpen worden. Ze zouden een verzoek naar de tweede lijn doorzetten om de reparatie te heroverwegen. Prima.

Ca. 4 dagen later ontving ik deze mail: "HERZIENDE PRIJSOPGAVE: Apparaat is gevallen en dus is dit een gebruikersfout en valt dus buiten garantie. De top cover, LCD cover, base cover en moederboord dienen vervangen te worden. Kosten: € 535,24." Dus... Voor dezelfde problemen krijg ik nu een goedkopere prijs...?!

We nemen weer contact met ze op, met het verzoek voor een technisch rapport waarin aangetoond wordt dat de schade en het scherm een directe link zijn van elkaar. Nou dat zou geregeld worden, en ik zou over ca. 2 werkdagen door de tweede lijn terug gebeld worden.

5 dagen later en nog steeds niks gehoord. Wat blijkt, het verzoek was nog niet eens opgepakt!! Opnieuw werd mij beloofd dat het verzoek doorgezet zou worden en dat ik woensdag of vrijdag teruggebeld zou worden.

Dus opnieuw gebeld en is het weer niet opgepakt! Ik heb toen iemand van de klantenservice gesproken en is er bij de tweede lijn en de leidinggevende navraag gedaan. En ja hoor, hieruit blijkt dat de moederboord helemaal niet defect is...!? Ze hebben de laptop aangesloten aan een ander scherm en hij werkt dan wel gewoon. Het defect zit dus echt alleen in het scherm maar ze blijven toch vasthouden dat dit naar aanleiding van de schade is... Opnieuw heb ik gevraagd voor een technisch rapport. Maar we zijn nog steeds niet verder.

Het is dus wel duidelijk: zodra er schade op je product zit kan je de garantie wel vergeten.

Dat het product onder garantie gerepareerd wordt of geld terug.

Anne1995
Ik kreeg telefonisch alleen onbeschoft te horen dat ze verder niks meer voor me konden doen, en niet in discussie met de reparateur konden gaan. Naar aanleiding hiervan heb ik CE Repairs gebeld en nadat ik aangegeven heb dat BCC mij niet verder wilde helpen, gaat hun technische dienst de reparatie herbeoordelen en me hierover terug bellen. De situatie is hoe dan ook nog absoluut niet opgelost.

Ook een klacht indienen over BCC?