Opgelost door BCC: Zwarte vlekken/vegen aan beide zijden van de TV.

content Opgelost
J.N. Baars

Januari 2017 voor €999,- een Philips 55PUS6561 UltraHD televisie gekocht bij de BCC in Hoorn.
Nu 2 jaar en 2 maanden later heeft mijn televisie last van "donkere vegen/vlekken" in het scherm aan beide zijkanten van het scherm, wat vooral storend is bij lichte beelden en egale kleuren op die plekken. Gezien het feit dat ik de TV IETS meer dan 2 jaar terug heb gekocht, krijg ik nul op het rekest na een telefoontje aan de BCC. Dit houdt in dat ik hem wel ter reparatie zou kunnen aanbieden, maar wel voorhand allerlei kosten berekend zal krijgen, zonder zekerheid van mogelijkheden reparatie. De reparatie zou ook grotendeels doorberekend worden. 2 maanden over de standaard garantietermijn is dat natuurlijk wel erg vervelend.Echter, bij goederen zoals televisies, is het niet zomaar gezegd dat het maar 2 jaar is dat er garantie op zit. Volgens de Nederlandse wetgeving is 2 jaar niet vast gezet, maar moet je ook/vooral kijken naar wat je MAG verwachten, als je kijkt naar merk, product en prijs. Gezien het feit dat ik er juist van uit ging dat een Philips lang mee zou gaan, en ik daarom ook besloot een duurdere TV te kopen dan ik in 1e instantie van plan was, kom ik behoorlijk van een koude kermis thuis nu.

Ik zou graag een coulance garantie willen, gezien het feit de TV niet meer in de "standaard" 2 jaar garantie valt, maar daar 2 maanden overheen is.

J.N. Baars
Uiteindelijke oplossing Via BCC reparatie aangemeld bij CE Repair. Deze heeft na ontvangst van omschrijving en foto's van het probleem met het scherm de conclusie getrokken dat de 2 jaar oude Philips niet meer te repareren is door ofwel het ontbreken van onderdelen, of door economische reden (welke van de 2 is niet duidelijk). CE Repair heeft in overleg met Philips een coulance regeling aangeboden, dmv omruilen van de oude Philips voor een nieuw ander toestel van vergelijkbare specificaties (hoewel deze wel een stuk goedkoper is dan de oude, dus zal afwachten zijn of de kwaliteit niet minder is), met een kleine bijbetaling van €85,-. Ik vind dit verder een nette oplossing en ben daarom content met de aangeboden coulance. Ben nu in afwachting van wanneer de nieuwe TV wordt geleverd.