Klacht Be2: onrechtmatige incasso

D. van Amstel

Ik werd afgelopen maand verbaasd door een vreemde incasso van mijn rekening, deze bleek van be2.nl. Ik ken de site een beetje, ooit eens aangemeld met een gratis account daarna niets meer meegedaan . Na 3 keer bellen nog steeds niet kunnen spreken (telefoon wordt nooit beantwoord) dus heb ik mijn bank opdracht gegeven de incasso te storneren.
Echter, afgelopen week kreeg ik tot mijn verbazing een mail waarin gevraagd werd of ik het bedrag wat inmiddels terug geboekt was toch wederom over wilde maken.
Hierop heb ik een klacht ingediend (via de site, telefonisch n.l. nooit bereikbaar). In deze klacht heb ik uitgelegd dat het hier betrof om een onrechtmatige incasso gezien ik nog nooit een betaald account aangegaan was bij hen.
Als reactie ontving ik vandaag een mail waarin uitgelegd werd dat wanneer ik niet zou betalen de betaling uit handen gegeven zou worden aan een incassobureau, fijn zo'n dreigbrief! Nogmaals, ik ken de site amper.

ik verwacht een excuses en het ongedaan maken van de financiële rekening

Be2 is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

D. van Amstel
    Zulke praktijken als dit niet eerder meegemaakt. Wederom proberen te bereiken op 0850-090208 maar helaas meerdere keren geen antwoord. Hen weer een mail gestuurd. Be2 geeft nu aan dat ik wel een "premiumaccount" aangegaan ben bij ze doordat ik mn gratis account niet schriftelijk opgezegd heb binnen het opzegtermijn van mijn gratis account. M.a.w. je wordt gratis lid, kijkt even rond, en dan moet je per brief(!) opzeggen, zo niet dan betalen! Nu om opheldering gevraagd en consuwijzer ingelicht.
    D. van Amstel
    BE2 heeft niet de moed nog tecreageren. Wanneer je vraagt om uitleg krijg je die niet en blijven ze andere zaken vermelden als opzegging en algemene voorwaarden en dreigen met het uithanden geven van de betaling aan een incasso. Het feit dat ik geen betalend lid geweest ben lijkt niet belangrijk. Volgende week gaat er een aangetekende brief naar ze op de post van een bevriend jurist. Let op, nooit inschrijven hier, zelfs niet voor een gratis abbonement.

D. van Amstel

Ook een klacht indienen over Be2?