Klacht Beau Beerens: Defecte schoenen door fabrieksfout

michsaar123

Op 31-05-2018 heb ik bij Beau Beerens schoenen besteld. Met grote teleurstelling zag ik dat de tong van mijn linker schoen compleet is afgescheurd op het stiksel.

Volgens het Nederlands Burgerlijk Wetboek moet een product alle eigenschappen bezitten die voor normaal gebruik nodig zijn. Daarvan is in dit geval geen sprake. Ik hoefde er, gezien de prijs en de ouderdom, niet van uit te gaan dat dit probleem zou ontstaan. Daarom heb ik ook buiten de garantieperiode van 6 maanden recht op gratis reparatie of vervanging aangezien het product niet deugdelijk is.

De schoenen zij namelijk op het stiksel gescheurd en dus is er wel degelijk iets mis met dit product. De scheur die is ontstaan komt door een gebrek in de kwaliteit en niet door de gebruikswijze. Hierdoor hebben deze schoenen van niet eens een jaar oud, niet de eigenschappen die ik ervan mag verwachten volgens het Nederlands Burgerlijk Wetboek.

Ik verzoek u nogmaals tot reparatie of vervanging van de defecte schoenen over te gaan. Mijn klacht dient (vanwege de bovengenoemde redenen) ten allen tijden via uw bedrijf Beau Beerens te worden afgehandeld. Indien dit echt niet mogelijk is kunt u mijn klacht overdragen aan Alexander McQueen. Echter ben ik niet verantwoordelijk voor de verzendkosten van de schoenen die ik naar jullie moet sturen voor inspectie. Ik ga akkoord met het verzendlabel wat jullie mij kunnen sturen, alleen vraag ik mij af of mijn schoenen dan wel bij jullie verzekerd zijn indien het pakket kwijt raakt? Als dit niet het geval is wil ik mijn schoenen alsnog aangetekend versturen en verwacht ik dat jullie deze verzendkosten netjes zullen vergoeden.

Beau Beerens is uitgenodigd om deel te nemen aan Klachtenkompas.

Ook een klacht indienen over Beau Beerens?