Klacht BeautyCadeau: kosten verbinden aan deblokkeren van cadeaukaart terwijl dit kosteloos van een afstand kan

Krekeltje

Ik heb een cadeaukaart gekregen en wilde deze gaan besteden. Echter toen ik deze wilde besteden bleek dat de kaart verlopen was. Op de kaart staat dat deze een jaar geldig is maar ik wist niet wanneer deze kaart gekocht was? Ik heb beauty en parfum 2 keer gemaild waarop ik 1 keer een ontvangstbevestiging heb gekregen maar beide keren kreeg ik geen antwoord. uiteindelijk na 2 weken wachten ben ik gaan bellen. Ik kreeg toen het antwoord dat ik de kaart kon verlengen tegen betaling van 7,95. Afzetterij noem ik dit. Hoeveel mensen laten het erbij zitten omdat ze niet anders weten. Op consumentenbond.nl staat dat er aan cadeaukaarten geen datum meer verbonden mag zijn en toch gebeurt het. Je krijgt een cadeaukaart maar vaak zonder een bonnetje erbij, hoe weet je dan tot wanneer deze geldig is? ik vind het belachelijk dat ze 7,95 vragen terwijl ze de kaart gewoon kunnen activeren van een afstand. blokkeren gaat namelijk ook op deze manier?

ten eerste een excuus voor het niet reageren op mails, ten tweede mijn kaart deblokkeren en de waarde van 40,- erop laten staan en verlengen. ten derde, voor nieuwe kopers van deze kaart er geen jaar meer aan verbinden of een duidelijke datum op de kaart vermelden.

Ook een klacht indienen over BeautyCadeau?