Klacht BelCompany: Garantie enkele uren verlopen?

D.A. Postma

Binnen de garantietermijn van twee jaar is de camera van mijn iPhone 5 kapot gegaan.

Het toestel is aangeschaft bij Belcompany op 28/09/2012. Het defect is door mij gemeld op 28/09/2014.

In eerste instantie kreeg ik te horen dat dit binnen de garantietermijn viel. Later werd aangegeven dat dit buiten de garantietermijn viel (enkele uren kennelijk).

Dit zou wat mij betreft een prima voorbeeld kunnen zijn voor een coulanceregeling en goede service richting de klant.

Waar bij behandeling van de klacht verder op geen enkele wijze wordt ingegaan, is dat ik wettelijk gezien recht heb op een goed werkend apparaat. Ook buiten de garantieperiode van 2 jaar.

Gezien de hoge (750,- euro) prijs en leeftijd van het toestel, mag niet verwacht worden dat de camera zo snel al kapot gaat.

Een en ander wordt duidelijk omschreven op:

Ofwel toepassen coulanceregeling ivm fabrieksgarantie, ofwel voldoen aan de wettelijke regelgeving en het ondeugdelijke product herstellen danwel vervangen.

BelCompany is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

D.A. Postma
    Erg vervelend dat er ruim twee weken na plaatsing van mijn klacht nog geen enkele reactie op is gegeven door Belcompany.
    D.A. Postma
    De klacht is nu ruim een maand geleden door mij geplaatst en nog steeds niet in behandeling genomen door Belcompany, heel erg jammer.Mocht de klacht toch nog naar tevredenheid worden opgepakt, zal ik dit hier vermelden cq wijzigen. Vooralsnog heb ik hier weinig vertrouwen in na een maand wachten.

D.A. Postma

Ook een klacht indienen over BelCompany?