Opgelost door BelCompany: waterschade?!

Karin

Na 6 maanden begint mijn Samsung Galaxy Ace II te haperen. Laden lukt niet altijd, ook niet via de PC. Na nog een paar weken stopt hij er helemaal mee.
Toestel is nog in de garantieperiode dus terug naar de winkel. Resultaat: "waterschade". Dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk. De Belcompany geeft aan dat dit ook kan gebeuren zonder dat ik het merk. Er wordt verwezen naar de website 'vochtschade'. Het lijkt me dat dat bij normaal gebruik waterschade niet zou moeten kunnen want hoe kan ik dan schade voorkomen. Het toestel is niet nat geweest en niet gebruikt in extreme omstandigheden (vochtige omgeving, extreme temperatuurwisselingen). Belcompany blijft bij zijn standpunt ik wil reparatie onder garantie.

Reparatie onder garantie of een gelijkwaardig nieuw toestel.

BelCompany
    Geachte klant,We begrijpen dat het erg vervelend is dat uw toestel niet binnen garantievoorwaarden te herstellen is. Echter is de vochtschade geconstateerd door een officieel erkende Samsung-reparateur. Wij kunnen dit oordeel niet veranderen. Wat wij wel kunnen is u een zogeheten "second opinion" voorstellen. Dan wordt uw toestel naar een andere (erkende) Samsung-reparateur gestuurd. Voor meer info kunt u terecht in één van onze winkels.Met vriendelijke groet,
    Karin
    Dit voorstel is al eerder gedaan. Daarbij werd aangegeven dat de second opinion 30,= kost. Het toestel is nooit nat geweest Uw medewerker 'Jeroen' betwist dit niet maar geeft aan dat oorzaken buiten mijn schuld dit veroorzaakt kunnen hebben. Waterschade mag bij normaal gebruik niet mogelijk zijn dat botst met mijn wettelijk recht op een deugdelijk product.
    BelCompany
    Geachte klant,Onze winkel in Schiedam heeft inmiddels per e-mail u een alternatieve oplossing aangeboden.Met vriendelijke groet,
    Karin
    Jammer dat het via deze weg moet maar nu wel netjes afgehandeld.