Klacht BelCompany: waterschade HTC One mini 2

Shana

Mijn telefoon is nog geen half jaar oud en vorige week wilde hij niet meer opladen. Ik heb hem wel gebruikt. Vervolgens is batterij op, gaat de telefoon uit en laadt de telefoon helemaal niet meer op. Ik krijg de telefoon ook niet meer aan. Ik met bon naar de Belcompany, daar hebben ze hem ook geprobeerd op te laden. Dat is niet gelukt dus opgestuurd voor reparatie. Nu wordt gezegd dat er waterschade is geconstateerd. Dat lijkt mij sterk. De optie nu is, ik laat de telefoon daar (omdat reparatiekosten te hoog zijn) of ik laat de telefoon terugkomen en moet dan onderzoekskosten betalen van meer dan € 30,= en zit dan met een kapotte telefoon.
Beide opties slaan nergens op, want ik beide gevallen heb ik geen telefoon waarmee ik kan bellen.

Ik verwacht ten eerste dat de telefoon gemaakt wordt, want er is een garantie van 2 jaar. De telefoon is voor mij nog nieuw en ziet er ook uit als nieuw en zo heb ik de telefoon ook behandeld. Er zit geen enkel krasje op oid. Vochtschade is wel heel makkelijk gezegd, maar ik heb de telefoon niet in water gedaan of in regen gebruikt.

Beste Sherita,

Wat vervelend om te lezen dat je zonder toestel zit. De procedure is bij een reparatie inderdaad dat er onder garantie geen kosten zijn, mocht er schade geconstateerd worden dat de kosten voor reparatie voor rekening van de klant zijn, en dat als de klant er niet voor kiest om het toestel te laten repareren, er onderzoekskosten betaald moeten worden. Deze informatie staat ook in de algemene voorwaarde die bij het ondertekenen van de reparatie meegegeven horen te worden.
    Ik zal contact opnemen met de winkel voor uitleg over de reparatie.
    Je klacht word hierbij in behandeling genomen en de betreffende winkel zal hier over ook contact met je opnemen.

Shana
    Dat is niet de mededeling die mij is gegeven. Ik heb niet eens de optie gekregen om de telefoon te laten repareren. Om de kapotte telefoon terug te krijgen moet ik ruim € 36 betalen. Ik heb de Servicebon nagekeken en hier staat op dat als de telefoon niet gerepareerd kan worden ik heb ongerepareerd retour ontvang, "(mogelijk met onderzoekskosten..."). Bij het inleveren is dit niet verteld. Onderzoek zou toch sowieso onder "service" of "garantie" moeten vallen? serv.bon.nr. 13505134.
    Beste Sherita,

Onderzoekskosten vallen alleen onder de garantie als het probleem ook onder de garantie valt. In jouw geval is er waterschade geconstateerd en dit valt dus niet onder de garantie, vandaar dat er ook onderzoekskosten betaald moeten worden of reparatiekosten. Als er niet word gekozen voor reparatie zijn er 2 mogelijkheden. Het toestel terug te nemen met onderzoekskosten, of het toestel te laten vernietigen waarvoor geen kosten betaald hoeven te worden. De winkel is op de hoogte van je klacht en neemt contact met je op voor meer uitleg. Verder kan je ook zelf contact met ze opnemen voor vragen over de reparatie. 010-2696008.

Shana
    Dit is geen oplossing. Ik heb foto's gezien in de winkel, maar dat zegt mij niks. Waterschade kan gewoon niet. Hopeloze discussie is dit. Ik zit nog steeds zonder telefoon en wil van deze situatie af. Regilio wilde een htc m8 verkopen die nu in de actie is. De laatste exemplaar kon hij vrijdag niet verkopen omdat die gereserveerd is. Dus nog steeds geen telefoon. Ik wil die telefoon nog steeds kopen, maar dan zou ik uit coulance wel een betere prijs willen dan de "standaard actieprijs".
    Shana
    Verder wil ik mijn htc mini2 terug omdat daar mogelijk nog foto's en video's op staan. Als ik die kan overzetten, wil ik de telefoon terug. Ik wil die telefoon ook laten repareren, maar dat kan niet werd verteld. Dat gelooft toch ook niemand? Alles is te repareren.
    Beste Sherita,

Ik heb van Regilio gehoord dat je gister al in de winkel bent geweest. Ik had daarvoor al met hem besproken dat je de onderzoekskosten wel moet betalen om je toestel terug te krijgen, maar daar voor in de plaats wel extra korting krijgt op een nieuwe HTC M8s als compensatie. Hopelijk is hiermee het probleem opgelost en hebben we je zo kunnen helpen.

Shana
    Er wordt niet meegedacht met de klant, er wordt standaard gereageerd en enig begrip ontbreekt. In mijn situatie: klacht besproken in de winkel en telefonisch. Daar kwam ik niet uit, dan internet (kennelijk het hoofdkantoor). Dat wordt tegengeworpen in de winkel. De "oplossing" na 3 weken zonder telefoon = koop een nieuwe telefoon a 250 euro, je krijgt je kapotte toestel van een half jaar oud terug zonder 36 euro onderzoekkosten te betalen. En dat je foto's kwijt bent, jammer.

Shana

Ook een klacht indienen over BelCompany?