Klacht Beliani Nederland: Agressieve bezorgers

Gedupeerd

2 asociale bezorgers die heel agressief warrn bij het bezorgen van een bed. Wij dachten dat ze het bed naar boven zouden brengen en dat wilde zie niet omdat je daarvoor meer moet betalen toen ik had aangeboden dat ik die 30 euro wel wil betalen wilde ze dit niet meer. Ze hebben uit eindelijk het bed meegenomen en mijn behang beschadigd. Ik heb beliani meerdere keren gemaild en zei weigeren de kosten te betalen. Dit was voor mij de eerste keer dat ik via deze online shop iets heb gekocht en ook echt de laatste keer.

Ik wil dat mijn schade word betaald zodat ik het behang kan laten repareren.

Beliani Nederland
    Hallo,

We willen graag reageren op de opmerkingen van deze klant vooral omdat we ons er niet in herkennen. Het gaat om een melding van agressie, het niet willen leveren naar een bovenverdieping en een beschadiging van het behang bij levering.

Met betrekking tot de agressie : De klant heeft toestemming gegeven om het bed bij de voordeur neer te zetten, mocht zij op het moment van bezorging niet thuis zijn. Bij aankomst op het afleveradres stond de voordeur open en gingen onze bezorgers er vanuit dat de klant onze bestelbus had gezien en alvast de voordeur had opengezet. Hierdoor zouden onze bezorgers het bed gewoon in de gang kunnen zetten. Achteraf gezien een verkeerde inschatting maar wel begrijpelijk. Een vrouw in het huis (naderhand bleek ze de zuster van de klant te zijn) reageerde geschrokken op de bezorgers in de gang. Ze heeft een telefoon uit de handen geslagen van een van de bezorgers en beiden bedreigd.

Vervolgens heeft de klant onze klantenservice gebeld. Na hoor en wederhoor heeft onze medewerkster klantenservice uitgelegd dat het naar onze mening een opeenstapeling van misverstanden moest zijn geweest en dat is het naar onze mening nog steeds. Onze bezorgers hebben daarom ook afgezien van aangifte van bedreiging.

Over het niet willen leveren naar boven : Er kan een optie worden bijbesteld voor in-house delivery” maar dat is er niet bijbesteld. (Hier rekenen wij overigens geen 30 maar 19 Euro voor) Het is ook niet altijd mogelijk dit alsnog te doen op het laatste moment van bezorging in verband met de planning van de bezorgroute. Tijdens de bezorging waren er wel misverstanden aan beide zijden maar hebben onze bezorgers geen schade veroorzaakt aan het behang.

Gedupeerd
Bijzonder hoe de mensen van beliani hierop reageren. Ze zijn er niet bij geweest maar zijn wel van mening dat ze mijn behang niet hebben beschadigd. Ik vindt het knap dat je dit als bedrijf kan zeggen. Ik maak mij blijkbaar druk om iets wat er niet is. Volgens mij waren het jullie bezorgers die mij zusje hadden bedreigd en ik heb zelfs een filmpje waarbij ze hun middelvinger uitsteken, helaas kan ik dat hier niet plaatsen. Jullie zijn welkom om te komen kijken naar de beschadiging van de behang die is veroorzaakt na het hardhandig weghalen van mijn bed die ik overgens al heb betaald en waarbij zei niet het recht hadden om het mee te nemen. Ik heb het eerst netjes met hun via de mail proberen te regelen en omdat dat Beliani hier onderuit probeert te komen heb ik het via hier geregeld. Ik wil het netjes houden maar als het zo gaat ben ik genoodzaakt om de filmmatriaal bekend te maken zodat mensen weten waar ze aan beginnen als ze iets bezorgd krijgen van jullie.

Ook een klacht indienen over Beliani Nederland?