Klacht Beliani Nederland: Vloerkleed is op een aantal plekken flink versleten

Aroni

Ik heb een half jaar een vloerkleed besteld bij Beliani. De vloerkleed is na 6 maanden op een aantal plekken flink versleten. Gebeld met Beliani, ik kreeg in eerste instantie de vraag of er veel gelopen was op de delen van de vloerkleed welke versleten zijn. Mijn antwoord was nee, want de vloerkleed is geplaatst onder de salontafel. Dit vond ik een erg vreemde vraag, tenslotte is een vloerkleed niet mede bestemd om er op te lopen of je voeten onder te plaatsen.Nav mijn klacht gevraagd om een vervangende vloerkleed of mijn geld terug te ontvangen. Na een week gewacht te hebben, heeft de medewerker uiteindelijk de manager kunnen spreken en zijn antwoord was tot mijn grote verbazing het volgende: u krijgt geen geld terug en ook vervangende vloerkleed, want het verslijten van een vloerkleed behoort tot de risico's. Vol ongeloof heb ik gereageerd of het de normaalste zaak van de wereld is dat ik om de half jaar een nieuwe vloerkleed moet kopen met een waarde van 269 euro. De medewerker die toonde alle begrip voor mijn situatie en vond het niet geen goede zaak hoe ik behandeld ben. Ik verwacht van een vloerkleed van 269 euro geen slechte kwaliteit. Ik wil dan ook mijn aankoopgeld retour ontvangen en elders voor eenzelfde prijs een vloerkleed van goede kwaliteit aanschaffen, zoals van dat bedrag verwacht mag worden.

mijn aankoopbedrag terugstorten

Beliani Nederland
    Beste heer Hyska,

Wij hebben uw foto's uitgebreid bestudeerd en vastgesteld, dat het hier heel normale gebruiksslijtage betreft. Wij blijven dus bij ons standpunt, dat de door u gemelde ontstane plekjes niet onder de garantie vallen.
    We willen u wel graag verwijzen naar de onderhoudstips op onze website. Leren tapijten dienen met zorg behandeld te worden.

Klantenservice Beliani Nederland

Aroni
Geen oplossing zij geven aan dat met een leren vloerkleed zorgvuldig omgegaan moet worden. Ik snap hun standpunt totaal niet, alsof wij dagelijks hebben gedanst op de vloerkleed. Ik vind het schandalig dat een vloerkleed van 269 euro binnen een half jaar begint te slijten. Dit ligt duidelijk aan de kwaliteit van de vloerkleed. Beliani heeft duidelijk geen respect voor de klanten en kijkt niet meer naar de klant om wanneer het product niet aan de kwaliteiten voldoet en geeft dan de klant ten onrechte de schuld van de slijtage.

Ook een klacht indienen over Beliani Nederland?