Klacht Belisol: Kozijnen besmet met siliconen

RvD

Na het schilderen van de door Belisol geplaatste kozijnen blijkt dat deze onder de siliconen zitten. De verf loopt weg en hecht slecht. Oorzaak: zeer slordig zetwerk van de onderaannemer. Een siliconenbesmetting is zeer lastig te verwijderen zonder de siliconen naden van de ruiten te beschadigen. Na de klacht drie keer gemeld te hebben zonder reactie komt uiteindelijk de reactie dat de voorbewerking niet goed is gebeurd. Dat is echter volgend het boekje gegaan. Ontvet met water en ammoniak, licht opgeschuurd en daarna nog eens ontvet. Het gevolg van dit is dat over een geringe tijd de verf zal loslaten omdat die niet hecht op siliconen Alles zal opnieuw geschilderd moeten worden, na de siliconen helemaal verwijderd te hebben, wat helemaal kaalschuren inclusief de goede grondverflaag betekent. Voor een leek niet te doen.

Kozijnen vrijmaken van siliconen en voorzien van een nieuwe grondverflaag, zoals geoffreerd. Het schilderen kan ik zelf.

Ook een klacht indienen over Belisol?