Opgelost door Belisol: Niet nakomen van afspraken, geen oplossingen bieden en onze pogingen tot contact negeren

sad Opgelost
S.K. Versteeg

Er was de afspraak dat onze kozijnen eind oktober, of uiterlijk 1ste week november geleverd zouden krijgen. Plaatsen doen we zelf. En ondanks dat we nadat we de koop waren aangegaan nog diverse keren moesten bellen en mailen om een factuur te krijgen werd ons verzekerd dat de leveringsdatum niet in gevaar kwam. We twijfelde wel een beetje toen er van de tekst op de factuur vrij weinig klopte maar bij een administratie die 3 weken doet over t maken van 1 simpele factuur mag je blijkbaar niet alles verwachten. En ook toen de receptioniste tot 2x toe belde om een afspraak voor inmeten te maken (we plaatsen dus zelf, en dat was ook vanaf het eerste gesprek duidelijk aangegeven) hadden we er nog steeds vertrouwen in. Dus wat schetst onze verbazing, toen we laatste week oktober ZELF belde om af te stemmen wanneer er precies zou worden geleverd... Volgens de verkoper door een fout van een zojuist tragisch overleden collega (die we nooit gesproken hebben, voelt alsof iemand zn verantwoordelijkheid afschuift op de enige persoon die niets meer terug kan zeggen) staat de levering EN plaatsing pas in week 47 omdat de plaatsingsploeg niet eerder plek had...??? Pardon? Maar ok, we willen niet laten plaatsen, we plaatsen zelf dus haal die levering maar naar voren beste Belisol... Aangezien hier duidelijke afspraken over waren leek dat ons geen probleem. Maar toen begon het gedoe pas goed. De eenzijdige mailcorrespondentie (want er wordt niet gereageerd) is ondertussen behoorlijk lang want wij zijn uiteraard niet blij met deze vertraging. Vooral omdat we gebonden zijn aan een heel strak verbouwingsschema en 3 weken later leveren zorgt voor enorme problemen. Maar het meest kwaad zijn we over het vervolg... We worden niet teruggebeld, er wordt niet op mails gereageerd, men heeft nog steeds niet bevestigd wanneer we de levering nou wel mogen verwachten en ondertussen staat over een paar dagen de stucadoor op de stoep terwijl we nog steeds geen kozijnen hebben en Belisol zich in stilzwijgen huld. We voelen ons geschoffeerd, genegeerd en totaal niet serieus genomen.

We willen zwart op wit wanneer de kozijnen arriveren, alsmede een tegemoetkoming voor de extra kosten die we moeten maken om het falen van Belisol op te vangen en om de stress en het gedoe dat jullie veroorzaakt hebben te vergoeden.

S.K. Versteeg
Uiteindelijk zijn, veel later dan afgesproken, de bestelde producten geleverd. En er is een tegoedbon aangeboden voor een avondje eten, welke we hebben geaccepteerd. Niet omdat t in verhouding stond tot de schade, stress en vertraging die we hadden opgelopen met dank aan deze partij, maar omdat t in ieder geval nog iets was. Met de kwaliteit van het product is niets mis, maar anders dan Belisol zelf verteld is dat niet de verdienste van Belisol. Belisol levert kozijnen van het merk profel. Een Belgische leverancier die ook directe dealers in Nederland heeft. Voor de overige kozijnen in ons huis zijn we dus nu in gesprek met zo'n dealer. Want ondanks dat we na lang vragen en een hoop moeilijk gedoe onze kozijnen kreeg zal ik deze partij aan niemand aanbevelen.

Ook een klacht indienen over Belisol?