Klacht belleza: Bellona Wonen & Slapen / Istikbal Utrecht biedt geen kosteloos reparatie aan. ZEER slechte service.

Selimhan

Op 18 augustus 2015 heb ik een bankstel 3 + 3 gekocht bij Bellona op de Europalaan in Utrecht (handelsnaam: Bellezza, verkoopt ook producten van het merk Istikbal). Het betreft een ‘Alesta koltuk takimi 3+3 – Diamond yeni ekol pudra’. Helaas voldoet het product niet aan de verwachtingen die ik ervan mag hebben. Tijdens spontaan gebruik van het bankstel zijn de veren aan de onderkant losgeschoten en is de doek tevens ook gescheurd aan de onderzijde. Ik heb het bankstel normaal gebruikt en ik ben van mening dat deze problemen nog niet hadden mogen ontstaan, gelet op de leeftijd en de aanschafprijs van € 1450,-.

Er is vanuit Bellona Wonen aangegeven dat de garantietermijn van het bankstel is verlopen (1 jaar) en dat ik daardoor geen recht heb op een kosteloos reparatie of een vervanging. Echter is dit niet juist en is de garantie een extra wat de organisatie aanbiedt aan klanten naast de rechten die een consument heeft bij een aankoop. Ook zij zijn van mening dat de wet over deugdelijkheid van de product 'artikel 7:17 Burgerlijk Wetboek' niet van toepassing is. Voor het reparatie willen zij een offerte opstellen en is er geen sprake van consumentenhulp.

In de wet staat dat de organisatie verplicht is om een kosteloos reparatie of een nieuw product aan te bieden. Indien zij dit niet doen heb ik het recht om de koopovereenkomst te ontbinden.

Wij vinden dat belleza hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over belleza?