Klacht Belsimpel: Abonnement oplichterij Belsimpel

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 657123
Gebruiker
Lella
Datum
4 reacties

Details

Klacht

Ik heb een zwarte iphone refurbished met abonnement (50+) (1jaar) online besteld bij Belsimpel. Ik heb de telefoon de dag daarna ontvangen. De telefoon werkte niet. Ik had gelijk contact opgenomen met klantservice van Belsimpel. De medewerker zei dat ik de telefoon moest retouren, ik had de telefoon ingepakt en de dag daarna gelijk teruggestuurd. Toen kreeg ik een e-mail dat de pakketje is ontvangen door Belsimpel en dat het retourneren in behandeling was. Paar dagen daarna namen ze telefonisch contact op met ons. We kregen te horen dat ze een goud-rose telefoon hebben binnengekregen. Toen wist ik gelijk dat ik temaken had met oplichterij. Wij hebben helemaal geen iphones in huis en het is niet mogelijk dat wij het verwisseld hebben. Daarin tegen is het ook niet logisch dat iemand een telefoon omruilt voor een kapotte telefoon. Ik denk dat dit expres is gedaan en dat ze expres een kapotte telefoon gestuurd hebben om ons optelichten.

Gewenste oplossing

Ik wil mijn geld terug en niet hun roze telefoon ook wil ik dat de abonnement stop gezet wordt.
Geboden oplossing
Belsimpel wil de klacht sluiten maar de klacht is nog niet opgelost. Belsimpel heeft een defecte iPhone naar mij opgestuurd die ik heb geretourneerd naar hun. Belsimpel beweert dat ik de verkeerde toestel heb geretourneerd terwijl dit niet klopt. Dit beweren zij zonder einig bewijs getoond te hebben aan mij. Ik heb de telefoon betaald ik heb een abonnement van 1 jaar voor de telefoon die ik niet heb, ik heb geen geld terug gekregen, geen telefoon, geen simkaart alleen abonnement kosten op mijn naam. Dit is mijn ervaring met Belsimpel. Ik ben klaar met Belsimpel en iedereen die ik ken. Nooit meer Belsimpel. Ik ben zeer teleurgesteld door deze gebeurtennis.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

4 reacties

  1. Auteur
    Belsimpel
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  2. Auteur
    Lella
    Datum
    Zwarte iphone refurbished besteld, die heb ik binnegekregen. De iphone is defect. Toen had ik gebeld naar de klantservice die zeiden dat ik het moest terug sturen. Dat heb ik gedaan(de zwarte iphone+de sim kaart) en ook de regels gevolgd die ze hebben vermeld. De iphone is aangekomen bij Belsimpel maar in een roze kleur volgens Belsimpel. Ik krijg een mail binnen dat Belsimpel de roze telefoon opgestuurd heeft naar ons maar ik wil geen roze iphone. Want ik heb een zwarte opgestuurd. Ik heb ook contact opgenomen met de consumentenbond en ik mag deze overeenkomst ontbinden. De roze iphone ga ik ook niet aannemen en de abonnement wil ik dat die perdirect stopgezet wordt. Ik wil mijn geld terug en niet de iphone en abonnement.

    Belsimpel antwoorden :

    "We hebben al uitvoerig onderzoek verricht en geconcludeerd dat we het toestel niet in behandeling kunnen nemen. Daarmee kunnen we de bestelling dus ook niet annuleren.
    Via je iCloud account kun je de iPhone wellicht opsporen met de ‘Zoek mijn iPhone’ functie. Mocht de telefoon toch verwisseld zijn bij jou, maar door iemand anders, kun je er misschien op die manier achter komen waar het toestel zich nu bevindt. Mocht je de iPhone kunnen zien op de kaart, kijken we hierin graag met je mee".

    Het is geen oplosing .Klacht blijft nog open. Ze hebben helemaal geen bewijs getoond aan ons dat de telefoon echt roze was bij aankomst, en dat hun verhaal klopt. Zoals we eerder hebben gezegd hebben we de zwarte defecte iphone ontvangen en geretourneerd wat daarna is gebeurd weten wij niet.
  3. Auteur
    Lella
    Datum
    Ik heb de simkaart en telefoon terug gestuurd. De abonnement stop gezet en de bestelling geannuleerd. Maar het geld wordt nogsteeds afgeschreven van mijn rekening. De eerste keer stuurde Belsimpel het pakket naar mij via DHL, die heb ik niet geaccepteerd want die is niet van mij. Daarna hebben ze weer het pakket naar mij opgestuurd deze keer via PostNL die heb ik ook geweigerd, want ik heb een zwarte defecte telefoon ontvangen en geretourneerd en geen roze dat Belsimpel beweert. Ik heb niks temaken met hun roze telefoon en dat wil ik ook niet daarom zal ik ook nooit het pakket accepteren. En in begrijp ook niet waarom ze het heel de tijd via verschillende courierdiensten proberen op te sturen naar mij. De telefoon heb ik netjes betaald en het abonnement loopt voor 1 jaar. Nu heb ik geen telefoon geen geld en geen simkaart voor het abonnement want ik heb alles ingeleverd/geretourneerd. Ik vraag mij zelf af waarom zou ik al mijn gegevens: naam, achternaam, id kaart, bankgegevens, geven en vervolgens doen wat Belsimpel beweert dat ik gedaan heb: verkeerde telefoon opsturen. Daar zit geen logica in om al mijn gegevens te geven en een abonnement aantesluiten. Dit is mijn ervaring met Belsimpel en mijn klacht is niet opgelost.
  4. Auteur
    Belsimpel
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Dit is onze laatste reactie
    Deze reactie is verborgen

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Belsimpel?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen