Klacht Belsimpel: Belsimpel geeft geen wettelijke garantie

Foukje Smith

Hi,
Ik heb een Google LG Nexus 5x Smartphone gekocht bij Belsimpel op 31-07-2016
Dit apparaat heeft een bekend probleem. De hardware gaat te snel stuk. Dit ligt aan een chip op het moederbord. Mijn man heeft exact hetzelfde probleem gehad, en kreeg van zijn webwinkel binnen 2 dagen een nieuwe. Mijn toestel is 2 weken geleden met hetzelfde probleem stuk gegaan. Ik heb het toestel opgestuurd naar de reparateur van Belsimpel.
Zij beweren dat dit niet onder garantie valt en willen me 285 euro laten betalen voor de reparatie. Het toestel heb ik pas 1 jaar en 3 maanden in gebruik.
De fabrikant heeft publiekelijk toegegeven dat het een product fout is.
Dan heb ik toch recht op garantie?

Vervangend product. Of mijn aankoopbedrag terug.

Foukje Smith
Nog geen oplossing, ze vragen nu weer om een factuur, terwijl ze die allang hebben gekregen, en anders zelf wel hebben. En ze zijn aan het beoordelen of het geen gebruikersfout is. Terwijl er nog niet eens een krasje op zit. En het is een reeds lange tijd geleden toegegeven fabricage fout. Ik ben mijn telefoon inmiddels al 3 weken kwijt. De service en (onderlinge) communicatie is ronduit slecht. Van al het geld dat ze nu kwijt zijn aan personeelskosten hadden ze me al 3 nieuwe telefoons kunnen geven...

Ook een klacht indienen over Belsimpel?