Opgelost door Belsimpel: Belsimpel houdt zich niet aan de regels van het Nederlands Consumentenrecht.

content Opgelost
p.abbinkspaink

Vorige maand had ik een zakelijk geschil met de firma Belsimpel over een defecte Iphone 6s. De Iphone raakte buiten mijn schuld defect na 2 jaar en één dag gebruik. Belsimpel stelde dat er geen garantie meer was. Ik heb kosteloze reparatie of vervanging door nieuw geëist, danwel ontbinding koopcontract. Omdat Belsimpel geen gehoor gaf aan mijn eis heb ik Belsimpel in Kort Geding gedagvaard. Nu was Belsimpel wél bereid te schikken en zij hebben er voor gekozen de koop te ontbinden. Aan het Kort Geding zijn wij dus niet toe gekomen. Vorige week wilde mijn 19 jarige inwonende kind een losse Samsung Galaxy S9 bij Belsimpel kopen, zonder enig abonnement. De bestelling is geplaatst en volledig betaald door mijn kind. Zonder opgaaf van reden heeft Belsimpel vervolgens de reeds betaalde order van mijn kind geannuleerd. Gesteld werd dat mijn kind 1-5 dagen moest wachten tot het geld terug zou zijn gestort.

Na een boze e-mail van mijn zijde heeft Belsimpel mijn kind aangeboden dat éénmalig de order alsnog opnieuw mag geplaatst worden en dan opnieuw betaald moet worden. Op mijn vraag aan Belsimpel welke andere gezinsleden er nog nog meer in de ban zijn gedaan door Belsimpel heb ik na herhaaldelijk aandringen nog geen inhoudelijk antwoord gekregen. Men zegt nu dat de weigering mijn kind te leveren berust op een misverstand.

Voor toekomstige leveringen aan mijzelf meldt Belsimpel: "In ons systeem hebben wij aangegeven dat als er nog een bestelling plaatsvindt we graag van te voren met u willen afstemmen hoe de garantie in zijn werk gaat voor we een product leveren". Op mijn vraag mij nu te melden waar die afstemming uit bestaat heb ik alleen ontwijkende antwoorden gekregen.

Vraag: Mag dit zomaar? Koop komt tot stand door aanbod en aanvaarding. Wat geeft Belsimpel het recht de koop na totstandkoming eenzijdig te ontbinden? Wat is er tegen te doen? Met vriendelijke groet, P. Spaink

Verwijdering van mij uit ban-lijst
Belsimpel op de garantie regels van het Nederlands consumentenrecht wijzen. Belsimpel lijkt de strategie: geen fabrieksgarantie is geen garantie te hanteren.

p.abbinkspaink
    Na vijf dagen nog geen reactie van Belsimpel ontvangen
    p.abbinkspaink
    Nu na tien dagen nog geen reactie van Belsimpel ontvangen
    p.abbinkspaink
    Nu na zestien dagen nog geen reactie van Belsimpel ontvangen
    Na 21 dagen nog geen reactie van Belsimpel ontvangen
    Na 26 dagen nog geen reactie van Belsimpel ontvangen
    p.abbinkspaink
    Al meer dan een maand geen enkele reactie ontvangen

p.abbinkspaink
Onze excuses voor de late reactie. Eerder is aangegeven dat we graag met u overleggen voordat een nieuwe bestelling wordt doorgevoerd. Hiermee bedoelen we echter niet dat u op een 'ban-lijst' staat. Om ervoor te zorgen dat een volgende bestelling niet leidt tot onjuiste verwachtingen, willen we echter graag toelichten hoe wij invulling geven aan het consumentenrecht. U en uw dochter zijn dus vrij om bij ons te bestellen. Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u ons bereiken via info@belsimpel.nl. Groet, Belsimpel

Ook een klacht indienen over Belsimpel?